söndag 23 november 2008

Snö

Det var alldeles vitt ute när jag vaknade imorse.
Och för mig betyder snö att jag kommer att frysa. Rejält dessutom :(
Spelar ingen roll vad jag klär på mig.
Dessutom innebär snö och halka att det blir en hel del att göra på jobbet.

Hade verkligen inte någon vidare lust att jobba idag. Ville bara krypa ner under täcket och helst av allt stanna där i värmen under resten av dagen...kanske rent av under hela helgen =)
Men jag gav mig tappert iväg till jobbet iallafall. Och lyckades klara mig från att drutta på ändan :) Visade sig bli rejält mycket att göra på jobbet, många som hade otur och halkat omkull så det var fullt upp på ortopeden.
Det var jättekallt även inne på jobbet, jag har märkt att jag dras mer och mer till det värmeskåp med filtar vi har i en korridor :D. Än så länge har jag lyckats motstå frestelsen men tror det bara är en tidsfråga innan jag är där och norpar åt mig en varm filt...

2 kommentarer:

Nollan sa...

Kul att höra från dig :)
Mindre kul med snö och kyla. Kanske tur att det är mycket att göra på jobbet - hjälper kanske till att hålla värmen. Annars låter varma filtar inte helt fel.

nurseblog sa...

Nollan: Verkar vara ännu kallare idag tyvärr :( Längtar redan efter sol och värme, vågar inte tänka på hur långt det är kvar dit... Får bli lite varma filtar idag på jobbet tror jag ;)
Hoppas du får en riktigt fin söndag!