onsdag 16 juli 2008

Bättre sent än aldrig

Har varit aningen slö de senaste dagarna och bara njutit av livet =)
Och jobbat en del :/
Ikväll rätt så lugnt på jobbet. Tills en riktig bråkstake som börjat bli abstinent kom in med poliseskort.. Mycket trixande för att han skulle hålla sig lugn, och vid ett tillfälle satte han sig alldeles för långt ut på kanten på britsen och rasade i golvet.. jag som stod alldeles brevid fullastad med grejor hann bara rycka tag i hans tröjärm med ena handen, vilket inte höll honom kvar särskilt länge :( En undersköterska kom till min hjälp men det hela slutade rätt illa med att hon fick hans knä rakt över foten och haltade rejält resten av kvällen. Till slut blev han så aggressiv att han skrev ut sig själv efter att ha hotat oss allt vad han kunde :/
Det går ju inte att tvinga någon att ta emot hjälp, även om personen i fråga är i stort behov av den hjälpen.

Ikväll en lite ny variant på busskrångel. Bussen bestämde sig för att lägga av mitt ute i skogen :(
Tänkte att om jag skulle vara tvungen att gå hem i närmare 2 mil genom skogen mitt i natten skulle jag köpa en egen buss att ha i fortsättningen. Och en alldeles egen busschaufför. Som alltid kör i tid. Som tur var kom bussen igång igen efter vad som kändes som en evighet.. Tur att jag hade mp3n med så jag kunde hålla mig lugn =)

Hehe imorgon är jag ledig och ska gå och se Mary J Blige =)
Tror nästan inte det är sant, hon har ju ställt in ett antal gånger förut :/
Att få höra henne sjunga live...jag ryser bara jag tänker på det =)
Ska gå dit med en vän och äta lite god mat också.. och dricka en öl eller två, skulle jag tro ;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men hallå!!! Skall du gå och se Mary J Blige? Bara sådär?? Hmm...:/! Jag är inte ett dugg avundsjuk; det bara verkar så.

nurseblog sa...

b-flat: Hehe anade att du skulle bli avis =)
Mary J Blige!!! Ikväll!! Hehe..
Ha en fin dag du också ;)

Nollan sa...

Hrm, det verkar inte vara någon som helst ordning på busstrafiken där du befinner dig. Jag tycker iofs att det alldeles för ofta är spårvagnsstopp här i Götet. Men jag måste nog ändå påstå att det i jämförelse inte verkar vara något att gnälla om alls. Nu har de ju kommit överens om ett avtal iaf, så någon mer strekj lär det väl inte bli på ett tag!
Ha en bra ledig dag!

nurseblog sa...

nollan: Nej det är ingen ordning alls tyvärr :/ Är dock glad över att strejken iaf är över =)
Imorgon ska jag få åka med kollegan till jobbet, kan åka nästan en timme senare...skönt!
Hoppas du har en riktigt bra kväll!