fredag 18 juli 2008

Fågelspaning

Igår när jag var på väg hem från jobbet började plötsligt en gammal man prata med mig. Precis när jag gått över vägen ropade han nåt om att jag måste komma och titta på en sak.. Jag tvekade bråkdelen av en sekund, men gick sedan tillbaka till andra sidan vägen igen. Mannen pekade rakt upp i himlen och nästan skrek "ser du?" Jag visste ju inte direkt vad han syftade på, himlen såg jag ju, och en del moln =) Till slut kunde han inte hålla sig längre utan avslöjade vad det var vi stod och tittade på. Fåglar förstås :) Stora sådana också, tydligen. Men de såg inte så märkvärdigt stora ut på långt håll ;) Hehe nu ville han ha reda på om jag visste vad det var för sorts fåglar, vad jag trodde om vingbredden med den smala kroppen etc.. :/

Inte riktigt mitt expertisområde, om jag uttrycker det så.. Själv trodde han att det var en storskarv:


Fick skjuts till och från jobbet idag =) Blev sedan placerad på ortopeddisken igen. Tycker det är kul förstås men alltid mycket att göra där och alldeles för få rum att göra det i :/ Blev stressigt som vanligt men ändå under kontroll så en okej dag trots allt :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lustigt att det alltid är folk som börjar prata med dig när du är ute någonstans. När jag bodde i Stockholm förut så var det aldrig någon som sade ett knäpp till mig...:/

nurseblog sa...

b-flat: Hehe det roligaste är alla som envisas med att fråga mig om vägen till alla möjliga och omöjliga ställen =) Brukar peka åt nåt håll och hoppas på det bästa ;)
Ha en fin kväll!