onsdag 26 januari 2011

Vilse igen

Det visade sig att jag inte hittade till simhallen..
För den som känner mig kanske inte det här kommer som en överraskning direkt..

Jag fick ett sms när jag kom fram till vad jag trodde var simhallen där min kompis skrev att hon gått in och nerför trappan redan. Förståeligt för det blåste isvindar ute och var riktigt kallt..
Men jag hittade liksom ingen riktig ingång.. ringde för att checka av och tog mod till mig och gick in genom en dörr där jag såg att två byggjobbare gick in...nerför trappan var det ja...och då kommer jag till en tom sporthall med läktare..
Ringer upp igen...och får bara höra ett högljutt skratt i andra änden...jaha, vilse igen alltså...

Får gå en bra bit i kylan, svär över det eländiga vädret, över blåsten, över att jag behöver klä av mig till bikini snart när jag håller på att frysa ihjäl...tänker att jag kanske kan gömma mig inne i bastun istället =)

Sedan visar det sig att det var ganska skönt att simma. Och vi höll på i över trettio minuter.
Så idag har jag lite träningsvärk, otränad som jag är..
Men det är nog läge att införskaffa baddräkt om jag ska simma igen.

Idag mår jag inte alls bra. Illamående, frusen, ont i halsen och huvudet...
Hoppas det ger med sig för jag ska ju jobba idag :(

Inga kommentarer: