tisdag 25 januari 2011

Vårstädning

Idag är jag ledig men känner mig ändå stressad över en massa saker jag tänkt få gjort..
Helt galet.

Jag upptäckte nu imorse att jag överhuvudtaget inte har nåt som ens liknar en baddräkt i byrålådan.
Så det blir till att springa ner i källaren, stapla kartonger på hög och riva och slita för att se om jag kan hitta baddräkten.
Och sedan dra in magen och hoppas på att den fortfarande passar någorlunda..
Jag vägrar gå ut och shoppa baddräkt idag.
Passar den inte blir det ingen simning för min del idag.

Då står jag brevid och hejar på alla andra istället...kanske kan man få tag på en drink och sitta vid poolkanten? =)

Jag är i städar och rensartagen..
Därav stressen.

Tanken är att jag ska känna mig lite lugnare när det är gjort iallafall..

Jag kallar det för vårstädning.
Det ger mig känslan av att våren faktiskt är här.

Ja, snart iallafall =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vet du inte att man hinner hur mycket som helst, bara man tar det lugnt?

Och varför detta plötsliga behov av baddräkt?

Glada hälsningar
Mats

nurseblog sa...

Hehe jag hann inte med så mycket mer än att riva runt allt i garderober och källare och sedan gå vilse och så simma lite...inte ett dugg mer städat hemma alltså snarare tvärtom =)