lördag 11 oktober 2008

Lättskrämd

Det visade sig bli en ganska okej kväll trots allt. Det var bara jag och en tjej till från gruppen som satt och jobbade, det funkar jättebra att jobba med henne och vi gjorde så mycket vi bara kunde utan att de andra gruppmedlemmarna var närvarande. Den självutnämnde ledaren för gruppen meddelade bara via mejl att hon hade fått tips på vetenskapliga artiklar som hon skulle få först i morgon av en arbetskamrat.. eeh.. vi har redan lagt ut en massa artiklar som förslag och iallafall en gruppmedlem har valt vilka hon tyckte kunde användas...vet inte om vår ledare inte fattat att artiklarna låg där eller om hon inte tyckte att de dög... känns inte det minsta likt ett grupparbete det här :/
När vi skrivit ett tag började det plötsligt tjuta utav bara sjutton i lokalerna på skolan.. jag flög upp från stolen och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen.. Medan min kurskamrat lugnt satt kvar på sin stol och pratade i mobilen med sin kille.. Helst av allt ville jag rusa ut därifrån innan väktare skulle storma lokalen =) men eftersom hon fortsatte att prata så lugnt i mobilen så bet jag ihop och försökte koncentrera mig på arbetet istället.. Det gick sådär :/
Tyckte jag hörde ljudet av tunga väktarfötter närma sig hela tiden...men ingenting hände..tack och lov =)
Tjutandet tystnade efter en evighet, kurskamraten slutade prata i mobilen och jag kunde andas ut igen.. Fick någon kommentar om att jag verkar vara väldigt lättskrämd av mig men låtsades inte höra ;)
Sedan gick vi och åt lite pizza istället =)
Hade en svag förhoppning om att vi skulle slippa träffas imorgon och jobba med det här attans grupparbetet men det verkar bara vara att kapitulera. Imorgon är det dags för den stora drabbningen.. Hela gruppen (minus ledaren som måste jobba men som skulle springa fram och tillbaka och hjälpa till lite då och då) ska träffas imorgon eftermiddag. Tror det kan bli hur galet som helst.. Hehe skulle till och med kunna sluta i slagsmål om det vill sig illa :D

2 kommentarer:

Olle sa...

Å vad jag känner att jag inte saknar skolan!!! :)

Kul att du gillade (?) klassikern!! :D

nurseblog sa...

olle: Ja dessa grupparbeten är inte att leka med, det är helt klart =)

Ha det gott!