fredag 10 oktober 2008

Trubbel i gruppen

Idag har jag varit ledig, det känns riktigt bra trots att jag hållt på att städa och fixa här hemma.. Det är till och med så lyxigt att jag är ledig hela helgen, hehe tre dagar i sträck alltså =)
Tyvärr har vi deadline för grupparbetet på måndag, så det mesta av helgen kommer nog att gå åt till det... men det känns ändå skönt att vara ledig.. får ju sovmorgon och allt :)
Är inte helt övertygad om att grupparbetet kommer att bli klart innan deadline dock.. Gruppen fungerar inte alls som en grupp, så mycket är säkert iallafall. Den sura tjejen som utnämnt sig själv till ledare har plötsligt fått fnatt och har skrivit ett mejl där hon bittert skriver att hon ger upp och att vi får klara oss utan henne i helgen... Med deadline på måndag.. Den enda killen som är med har hakat upp sig på ett scenario och tycker att det vi andra bestämt inte funkar överhuvudtaget, han tycker att vi att vi krånglar till det och att alla borde tycka som honom.. Bara det att han inte läst instruktionerna om vad arbetet går ut på tror jag..
En tredje tjej kommunicerar inte alls... Lika bra det kanske :)
Jag och en annan tjej ska iallafall träffas imorgon och jobba för fullt med arbetet, vare sig någon annan dyker upp eller inte.. Hehe vågar inte ens tänka på hur den muntliga redovisningen kommer bli, kanske slutar med pajkastning eller nåt ;)
Borde egentligen sitta och läsa lite vetenskapliga artiklar på engelska nu och anteckna flitigt men känner nåt slags motstånd mot själva idén.. Det är ju ändå fredag kväll liksom.. fast får väl skylla mig själv antar jag, för har skjutit upp artikelläsandet i det längsta för det lockar mig inte alls av någon konstig anledning ;)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Håller tummarna för att ni tråcklar ihop det på något sätt. :)

nurseblog sa...

b-flat: Tackar =) tror det kan behövas..
Hoppas du får en bra dag!