fredag 25 juli 2008

Uppe före tuppen

Sov i drygt tre timmar :/ Lite väl lite även för mig.. Var grymt trött när mobilen ringde. Var grymt trött hela förmiddagen. Som tur var hade vi en relativt lugn förmiddag :) Men vem är den första jag möter på jobbet? Kollegan som brukar skjutsa mig när vi jobbar samma tider.. "men du hade ju kunnat åka med mig.." Hade inneburit en timmes längre sömn.. det hade inte varit så dumt det..
Men då hade jag missat mitt möte med det rådjur som jag nästan krockade med på morgonen.. Tror vi var lika förvånade (och trötta, kanske) båda två, för vi stod bara och stirrade på varandra en stund, innan rådjuret gick iväg. Inget springande där inte. Jättehäftigt =)

Jobbet ja. Var ju lugnt på förmiddagen som sagt så jag tänkte passa på att logga in för att hämta kursmaterial som man ska sätta sig in i innan utbildningen börjar. Vet inte vad det är som ska vara så krångligt med inloggningar, borde ju vara den enklaste sak i världen, men för mig funkar det bara inte :/ Inloggningar och kollektivtrafiken ställer helt klart till min tillvaro en del :(
Har ju precis fixat till mitt inlogg till journalsystemet. Hehe nu är det dags för nästa utmaning alltså =) Var alldeles för trött för att ta tag i problemet i förmiddags.

Mötte en hel del riktigt tragiska fall under dagen. Såna dagar är det riktigt skönt med bra stämning bland kollegorna. Och en del råa och vansinnigt roliga skämt =)

Fick skjuts hem =) Och nu är jag ledig. Hehe. Helt underbart.

4 kommentarer:

Nollan sa...

Det är lite surrealistiskt med alla orädda rådjur man springer på mitt inne i samhällen och städer!
Och visst är det tur att man har bra kollegor och att man kan skämta även när det är tungt, det vore väldigt mycket tynger annars. Skönta att du får några dagar fritt nu. Hoppas ledigheten blir riktigt bra!
Kram

nurseblog sa...

nollan: Ja det är tur de inte bits iaf ;) Vore surt att bli jagad och biten av ett rådjur på morgonkvisten...hur förklarar man det på jobbet sedan =)
Hehe jag har nästan semesterkänsla =) De försökte muta mig att jobba extra hela helgen men jag var stentuff och stod på mig :)
Ibland är ledighet bättre än pengar.
Hoppas du får en riktigt bra kväll!
Kram

Nollan sa...

Gott med nästan semesterkänsla :)
Och vad duktig du var som stod på dig, det är inte alltid det lättaste att säga nej =)
Jag tror säkerligen du behöver din ledighet!
Kram

nurseblog sa...

nollan: Semesterkänslan är super =)
Hehe skulle rent av kunna vänja mig med att leva med den konstant..
Tack snälla. Det var inte det lättaste att stå på sig för de sprang runt och bönade och bad och lockade med allt möjligt.. flera gånger under dagen..
Ha det gott!
Kram