tisdag 8 juli 2008

Uteservering

Ledigt idag =) Har börjat skala bort alla ljuva drömmar jag haft om sol och värme, fiske i skymningen på en varm klippa vid havet eller lata dagar på stranden... det verkar få ligga på is tills nästa sommar eller nåt :(
Nu nöjer jag mig med att vara ledig de få dagar jag är det ;)

Kan inte klaga på den här dagen direkt.. Har suttit på en riktigt trevlig uteservering nu på kvällen tillsammans med en god vän. Solen tittade till och med fram för en sekund =) Hur mysigt som helst. Fick nästan semesterkänsla trots att det var lite kyligt :)
Hade dessutom shoppat en del under dagen =) och bussen gick någorlunda i tid..
Vad mer kan man begära av livet..

Det har visat sig vid alldeles för många tillfällen att jag är på tok för naiv och lättlurad :(
Är väl förstås en av baksidorna av att alltid tro gott om alla. Vet inte vad som krävs för att jag ska lära mig. Eller om det ens är möjligt.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Skönt med en ledig dag :)
Trist att du inte får någon semester men som vädret varit ett tag nu kan det nästan kvitta.
Låter som en suverän kväll och bland det bättre man kan göra :)
Bussen i tid tom hehe.
Det låter inte så kul :( har det hänt något särskilt?
Kramar

Nollan sa...

Ge inte upp drömmarna ännu. Vissa chanser till sol och värme återstår nog trots allt. Annars är det inte så dumt att njuta av drömmarna ändå :) Och vad bra att du kan uppleva lite semesterkänsla trots idogt jobbande hela sommaren. Hoppas du får en lika bra morgondag och att bussarna passar tiden!

nurseblog sa...

beerbelly: Jätteskönt med ledigt!
Får räkna de lediga dagarna som minisemester så blir nog sommaren rätt okej iaf =)
Jo, kvällen var super; hela dagen var riktigt bra faktiskt ;)
Inget särskilt som hänt egentligen, bara ett krasst konstaterande :/
Hoppas du får en riktigt fin dag imorgon!
Kramar

nurseblog sa...

nollan: Hoppas du har rätt :) och att du får en riktigt fin semester sedan!
Drömmar är inte så dumma att ha ibland faktiskt =)
Hoppas du får en bra dag imorgon du också!