torsdag 24 juli 2008

torsdag

Hade hoppats på en lugn dag på jobbet idag. Hela veckan har det varit så hysteriskt mycket på jobbet så jag tänkte att det inte vore mer än rätt att en enda stackars dag kan få vara lite lugnare ändå.. Så blev det inte :/
Riktigt mycket att göra, för lite personal..
Fick en skrikande tant på halsen som varken hade ett vidare trevligt sätt eller språk :(
Och hon gapade högt och ljudligt över hela akuten. Hade utsett mig till syndabock för att hennes kläder (som hon inte haft med sig, hon kom åkandes i en rosa morgonrock) hade försvunnit, eller som hon misstänkte att jag rent av stulit.. Hehe, det var en rätt rejält stor tant det här =)
Råkade passera i närheten av hennes brits när en förbipasserande pekade på golvet brevid tanten. En blöt pöl där hon satt och plaskade runt med sina bara fötter... Men vad f-n... Hon var inte dement eller snurrig heller.. Kunde ha hoppat jämfota av glädje när jag fick stämpla ut för dagen =) Vågar inte hoppas på en lugn dag imorgon. Är beredd på en tuff dag.
Sedan väntar en ledig helg. Och sol och värme =)

4 kommentarer:

Nollan sa...

Hon trodde kanske att du behövde något att bygga ett tält av så här i sommartider. Då är stora damers kläder outstanding ;) Jobbigt med allt för hektiska dagar! Hoppas du står ut fram till ledigheten. Helgen ser ju ut att bli fin, vädermässigt :)
Kram

nurseblog sa...

nollan: Hehe det var kanske det som var tanken =)
Jo helgen ser ut att bli super! Hoppas du har det riktigt fint på semestern!
Kram

Unknown sa...

Prova med att vänta dig en överjävlig dag så får vi se vad som händer. Enligt regeln om alltings jäkelskap så borde du få en toppendag då. Värt att testa...! hehe

nurseblog sa...

b-flat: Precis vad jag gjorde. Funkade inte för mig :(
Men nu är jag ledig =)