torsdag 17 juli 2008

Festival

Mary J var helt underbar =)
Vi stod allra längst framme vid kravallstaketet förstås och såg henne hur bra som helst... och hörde också för den delen, jag lär nog vara lomhörd i veckor framöver, men det är det helt klart värt :)
Hehe hade planerat att spela in lite men hade en massa säkerhetsvakter som stod och glodde åt mitt håll precis hela tiden, så jag valde att avstå.. Blev förstås rena allsången när hon sjöng U2 låten "One".. och i alla låtar därefter =) Som hon sjunger.. låter som om hon menar varenda ord.
Mellansnacket var super det också. Hon pratade mycket om vikten av att vara sig själv. Att strunta i vad alla andra tycker och tänker. Att sluta upp med att göra allt för att duga och bli omtyckt av alla andra, och istället lära sig respektera och tycka om sig själv.
Att gå sin egen väg istället, vart den än leder, för folk kommer att prata om en hur man än beter sig :/

Hehe blev helt otippat intervjuad av en journalist =) Trodde det var någon pratsugen och nyfiken turist som började prata, men efter ett tag presenterade hon sig och jag höll på att spilla ut ölen av förvåning... Hon jobbade för National Geographic som frilans... hehe inte riktigt den tidning jag förväntat mig skulle dyka upp på en jazzfestival... ;)

Kvällen blev riktigt lyckad. God mat, gott öl, uppehåll och någorlunda varmt ;) Betydligt mer välbesökt festival än tidigare år. Musiksnack överallt =)
Och bra musik förstås.

Kompisen var tvungen att smita lite tidigare för att hinna med sitt sista tåg. Jag ville förstås höra klart Mary J, så jag valde att stanna kvar. Hade kollat när sista tåget gick och var säker på att jag hade gott om tid tillgodo.. Det var inte ens något problem att hitta, följde bara efter alla andra på vinst och förlust =) Kom fram till en tunnelbanestation och bestämde mig för att ta det säkra före det osäkra och ta tbanan istället för att irra runt på stan.. Tog en evighet innan det dök upp nåt åkbart. Började bli risk för att missa det sista tåget :/ Kom till slut fram dit jag skulle och det blev uppenbart att jag läst tidtabellen helt galet. Eller sett det jag ville se.. För det sista tåget hade redan gått :( Och det gick inga tåg söderut överhuvudtaget längre pga något fel av ett eller annat slag.. Så där stod jag. Och då kom jag plötsligt ihåg numret till Sl som jag fått av någon kille på bussen en gång :)
Hehe visste väl att jag skulle få användning för det =)
Visade sig att det skulle gå en buss om mindre än fem minuter..som jag otroligt nog hann med :)
Tog ju sin lilla stund förstås, med byten och allt..var hemma halvtre..
Var lite tufft att komma upp imorse minst sagt ;)

Hehe stod i kö efter en dam på Pressbyrån. Hon ville ha en enkel pensionär =)
Visste inte att de gick att köpa över disk...
*bild Sanna Sjöswärd, aftonbladet

4 kommentarer:

Nollan sa...

Kul att spelningen var bra! Och att du kom hem ordentligt, trots allt. Verkar inte som du och kollektivtrafiken drar riktigt jämt! Och enkla pensionärer, finns det över huvudtaget och säljs de på pressbyrån :)Synd att de inte säljer fler isf!
Ha en bra kväll och helg!

nurseblog sa...

nollan: Hehe näe det funkar bara inte, har nästan börjat acceptera faktum ;)
Jo, perfekt att kunna köpa en pensionär när man behöver en, speciellt om man kan få en enkel =)
Tack detsamma!

Alla smutsiga detaljer sa...

Tänk att jag missar jazz-festivalen i år igen. Skandal - men nästa år ska jag gå....

nurseblog sa...

alla smutsiga detaljer: Synd att du missade festivalen! Den har vuxit till sig sedan jag var där senast, betydligt mer folk,och fler matställen =) Det var super..
Ha en bra kväll!