tisdag 1 juli 2008

Översvämning

Igår var det översvämning på jobbet.. En riktig måndag med andra ord ;)
Blev först alldeles dyngsur när jag klev av tåget, himlen fullständigt öppnade sig och mitt stackars lilla paraply räckte inte speciellt långt, om man uttrycker det milt :/ Det klarade huvudet ifrån det värsta regnet, men inte mycket mer.. Folk stod och tryckte under varje bit tak som fanns att tillgå, själv tvekade jag en stund men valde till sist att modigt möta skyfallet... Kunde inte gärna ringa jobbet och säga att jag skulle bli sen för att jag inte ville gå i regnet.. man vet ju aldrig hur länge det tänker hålla på att regna.. Var tvungen att vada i regnvatten ända upp till vristerna.. kunde bara tänka på hur skönt det skulle bli att komma in i värmen på jobbet och ta på mig torra kläder.. Kommer in på jobbet och möts av en kommentar att det är översvämning i omklädningsrummet :( Ville först inte tro på det, blev tillsagd att ta av mig skor och vika upp byxorna, men jag var övertygad att det var ett skämt.. Men det visade det sig att det inte var, tyvärr, tyvärr... Och nu var jag blöt upp till halva vaderna, ungefär.. Jamen vilken rolig start.. Var iskall halva arbetspasset, vattnet var inte direkt varmt.. Kläderna hann inte torka under kvällen förstås..fick dra på iskalla, blöta kläder när jag skulle åka hem :(
Kan man få beställa en riktigt bra måndag till nästa vecka som en liten kompensation..??

Den här morgonen blev betydligt angenämare =) Vaknade på gott humör, hade dessutom tid att äta frukost i lugn och ro.. Tänk om alla dagar kunde börja lika bra..
Hade inte haft något emot om dagen fortsatt i samma stil... vilket den inte gjorde, direkt :(
Vi stöttade varann genom att hämta kaffe att stärka oss med. I mängder.
Som vi inte hann dricka upp :/

Vi har fått dispens när det gäller buss-strejken. Tack och lov =)
Skönt att slippa oroa sig för om man kommer till jobbet eller inte iallafall..

Mötte en supersöt hund på hemvägen =) Guldbrun och så lurvig att jag ville ta med honom hem direkt. Men jag lät bli förstås ;)

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Översvämning är helt sjukt. Det regnade visserligen massor. Finns nästan inget värre än blöta kläder och särskilt när man är kall redan innan.
Hehe ja en bra måndag borde de ha massor på lager för de används sällan.
Trist att tisdagen också blev jobbig trots en bra start :)
Dagarna kanske blir bättre och bättre?
Hehe hunden satt fast vid matte/husse eller ? =)
Kram godnatt sovgott!

nurseblog sa...

beerbelly: Hehe det har du rätt i, då kanske man kan hoppas på en riktigt bra måndag nästa vecka ;)

Låter bra, förhoppningsvis blir dagarna bättre och bättre =)
Jo, hunden satt fast vid husse.. Riktigt synd var det.. hade gärna lånat hem honom ett tag annars..
Kram godnatt sovgott!