onsdag 30 juli 2008

Sovmorgon

Vaknade förstås tidigt idag och kunde bara inte somna om trots idoga försök :/ Just bara för att jag för en gångs skull kunde sova längre, förstås.. Blev först lite småirriterad men sedan kom jag på att det inte var så dumt iallafall. Nu hinner jag med lite kaffe i solen på balkongen i lugn och ro =) Ser dessutom ut att bli en riktigt solig och fin dag här.. Känns aldrig lika tungt att behöva jobba heller när jag vet att jag är ledig dagen efter =) Hehe är ledig imorgon alltså.. ska mycket till för att cheferna ska få mig till att jobba på min enda lediga dag den här veckan.. även om jag vet att det är lite kris med personal just nu.. hörde att någon förhandlat sig till ett rejält påslag för att ta en extra dag.. Ska bli lite tuffare när jag förhandlar jag med :)
Får bara hoppas på att vädret håller i sig tills imorgon, har hört en del rykten om sämre väder :(
Fast nej. Det vägrar jag att tro på. Klart det blir strålande sol imorgon också ;)

En kollega berättade hur oartigt hon tyckte det var när folk viftade bort getingar. Oartigt?? Men hallå.. Artighet är typ det sista jag tänker på när ett randigt litet monster dyker upp :/ Förklarade att för min del är det överlevnadsinstinkten som tar över.. de är ju rent livsfarliga de där små rackarna... har sannerligen inte tid att tänka på att vara artig då :(
Försöker dock oftast behärska mig när det gäller viftandet, mest för min egen skull i ärlighetens namn eftersom det känns som att det ökar oddsen att bli stucken ju mer jag viftar, men sitter inte gärna stilla.. Så mycket kan jag säga. Även om artigheten skulle kräva det. Hehe skulle inte kunna sitta stilla om så självaste kungen satt brevid mig =)

4 kommentarer:

Nollan sa...

Skönt med kaffe i solen :)

Oartigt att vifta bort getingar - orartig mot vem? Getingen då eller? Ha, de där små otäckingarnas känslor kan man inte ta hänsyn till! Fortsätt vifta du, det tänker iaf jag göra ;)

Ha en bra dag!

Unknown sa...

På vilket sätt är det oartigt? Det skulle jag gärna vilja veta.

Men lilla nussebloggis; varför hämtar du inte bara ett glas och ett papper? I ett huj är de små liven ute innan de ens hunnit tänka så mycket som "gadd" ens.

nurseblog sa...

nollan: Jätteskönt med kaffe i solen. Hehe känns som rena semestern rent av ;)

Om jag förstod henne rätt så var det nog mest mot henne själv det skulle vara oartigt. För getingen kunde ge sig på henne istället :/
Fast jag gav mig inte in i någon längre diskussion..
Hehe jag tänker fortsätta vifta och hoppa runt jag med =) Tar ingen hänsyn varken till henne eller till de randiga otäckingarna ;) Bra att du också viftar!

Ha en riktigt bra dag imorgon!

nurseblog sa...

b-flat: Hehe nussebloggis =)
Hade gärna hämtat tusen glas och flera buntar med papper om det hade hjälpt men getingen flög runt och var allmänt irriterande så det var lite svårt att fånga in den med glas och papper :D
Ha det gott!