onsdag 2 juli 2008

Frusen

Var galet kallt imorse.. Eller om jag var alldeles för trött för att det skulle vara riktigt hälsosamt för mig att ge mig av ut i snålblåst och höstrusk... Hehe har något svagt minne av att någon kollega mumlade om att det var så kvavt ute, men jag måste ha drömt det eller nåt ;) Frös mig igenom hela dagen på jobbet också :( Hade god lust att ta en varm filt och svepa om mig med, men tänkte att det inte skulle se så proffsigt ut ;) Var dock inte ensam om att frysa, så lite kallt var det nog.. blev förvarnad om att det är riktigt riktigt kallt på vintern.. hjälp..
Kände mig lite kaxigare på hemresan och tog av mig koftan, men gav upp försöket när jag började huttra och blev så kall att jag knappt kunde röra händerna längre :/

Annars en rätt okej dag. Lyckades köpa med mig en jättegod lunch =) Hade en patient som blev så rörande tacksam över den smärtlindring han fick att jag nästan blev tårögd själv.. Nu var det ju inte min förtjänst utan medicinens, men lite vänlighet mitt i allt elände gör mig alldeles varm inombords =)

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Trist. Imorse för dig är iofs mitt i natten =)
Får ta med en dunjacka eller något lika varmt som du kan ha när ingen kollar.
Kul med en vänlig patient och en lite bättre dag igen :)
Ha en riktigt bra kväll.
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Hehe dunjacka =)
Jo en något bättre dag iaf.
Vänlighet är alltid lika kul att möta tycker jag :)
Hoppas du har en riktigt bra dag du också!
Kramar

Nollan sa...

nurseblog: Visst var det din förtjänst åtminstone delvis. Tror ibland att man kan pumpa i någon nästan hur mycket smärtstillande som helst men utan ett vänligt bemötande spelar det mindre roll. Men visst kan man bli berörd av tacksamma patienter, det är ju en del av det som ändå gör att man får så mycket tillbaka i det ofta krävande arbetet med människor.
Hoppas du får en varmare morgondag!

nurseblog sa...

nollan: Tror också att vänlighet och lite omtanke gör mycket för välbefinnandet.. Behövs egentligen inte så mycket av dessa saker för att det ska ha en ganska så stor effekt. Det gäller förstås inte bara inom vården utan i livet i stort..
Tack.
Hoppas du får en fin dag imorgon!