lördag 19 juli 2008

Lördag

Hade förmånen att möta en riktigt tuff 90-åring idag.. Blev ombedd att hjälpa till vid en rätt allvarlig skallskada där det skulle tvättas och sys. Läkaren och jag fick stå och gno både länge och väl för att få bort allt torkat blod från huvudet på den gamla damen. Medan vi tvättade så berättade hon att hon inte ville vara sjåpig och åka in till sjukhuset för minsta lilla grej. Jag förklarade att det inte var det minsta sjåpigt att åka in vid en sådan skada som hon hade... Halva skalpen var lös :/ Hon berättade då att hon hade ramlat kvällen innan men tänkt att det skulle räcka att lägga en handduk över och att det sedan skulle läka av sig självt.. sedan hade hon vaknat på morgonen och inte mått något vidare..undra på det.. Hon tackade oss ordentligt efteråt, tog i hand och allt =) En riktig krutgumma.

Gick ut och drack lite öl efter jobbet med en god vän :) Hehe lyckades hitta ett bord mitt i solen, inte dumt alls... Hon hade sin hund med sig och jag fick klappa nästan hur mycket jag ville; på magen till och med =)

6 kommentarer:

Olle sa...

Tänk va svårt det är att åka till sjukan!?! Jag ville inte heller dit...men tackolov tog jag mitt förnuft tillfånga. Hade jag väntat en halvtimme till hade jag nog inte suttit här idag! :P

nurseblog sa...

olle: Tur att du tog ditt förnuft till fånga och åkte in till sjukhusetnär du gjorde!
Ha en riktigt fin dag!

Nollan sa...

Låter som en rätt okej lördag trots jobb. Och så hade du sol, nu blir jag lite avis ;) Var också ute och drack öl, men fick sitta under tak och med tröja, filt och infravärmare och frös ändå :(
Fast vad klagar jag över, jag hade det jättetrevligt iaf!
Ha en lika bra söndag!

beerbelly sa...

Här har det hänt massor :). Festivalen lät rejält rolig och troligen värt att komma hem sent. Mary J har blivit riktigt bra på senare år tycker jag med.
Fågelskådning och tokiga knarkare. Variation förnöjer antar jag :)
Skönt med öl i solen alltid. Hoppas du har det fortsatt lika bra och att det gick bra med undersköterskan.
Kramar

nurseblog sa...

nollan: Jo, lördagen var okej. Infravärmare är en riktigt bra uppfinning =) Perfekt att ta till svenska sommarkvällar ;)
Fast nu verkar det äntligen ha blivit lite varmare, tack och lov!
Hoppas du har en fin kväll!

nurseblog sa...

beerbelly: Festivalen var suverän! Hehe tokiga knarkare kan jag klara mig utan men öl i solen är inte så dumt ;)
Undersköterska är helt återställd nu. Hoppas din rygg är bättre.
Hoppas du får en riktigt fin kväll!
Kramar