söndag 29 juni 2008

Slö söndag

De här lediga helgerna går alldeles för fort... Är det verkligen redan söndag? Har haft en riktigt bra helg i och för sig och då brukar ju tiden bara rinna iväg :) Känns trist att det är måndag igen imorgon :( För min del kunde måndagar gott strykas ur almanackan och ersättas med ytterligare en lördag eller nåt.. Vad som helst egentligen bara inte en måndag..

Vågar knappt tänka på hur det kommer att bli om buss-strejken kör igång som planerat på tisdag.. Ringa till jobbet och säga att "tyvärr jag kan inte komma för det går varken bussar eller tåg längre, jag sitter isolerad" Tydligen kan man inte ta taxi heller för ersättningen gäller inte busstrafik, var det någon som sade till mig.. Vad fint då. På sl:s hemsida uppmanar de till att ta kontakt med grannar och samåka.. Hur kan det ens vara tillåtet att strypa all trafik till en hel kommun? Förhoppningsvis löser sig väl det hela under morgondagen...

Idag har jag inte gjort många knop.. mest slöat, om jag ska vara ärlig.. Känner att det är okej ändå..det är ju iallafall söndag.. Hehe kan ju inte prestera på topp jämt ;)

Nu blir det till att krypa upp i soffan och kolla fotboll =)

8 kommentarer:

Unknown sa...

Vad skönt det vore om det fanns en massa lördagar i almanackan och någon enstaka fredag här och där; det vore väl inte så dumt? =)

Om du börjar gå vid den här tiden i morgon kväll så hinner du kanske fram till jobbet på tisdag...

Nollan sa...

Tror att det är bättre med en riktigt bra helg som (tyvärr) då går alldeles för fort än en dålig som går sakta ;) Sedan är det heltklart tillåtet att slöa en ledig söndag, är nästan som gjort för just det. Hoppas kvällen är bra och att veckan börjar bra trots måndag!

nurseblog sa...

b-flat: Hehe det vore perfekt..lediga lördagar då förstås =) Någon enstaka fredag kan jag lätt stå ut med ;)

Nämen tack för tipset =) tror det bara rör sig om drygt tre mil enkel väg...det hinner jag väl lätt på en timme eller så..

nurseblog sa...

nollan: Absolut! Hellre än riktigt bra helg som går alldeles för fort.. Den kan man leva på hela veckan sedan =)
Tack detsamma!

beerbelly sa...

Ja det är märkligt med helger. De finns knappt. Men ändå ska de vara två dagar enl almenackan. Håller med om mådagar. Alla utom imorgon då när jag är flytt ledig =)
Hoppas det fixar sig med bussarna. Märkligt om det ska påverka era jobb?
Vilken idé. Prata med grannar. sl..
Ha en bra dag imorgon trots måndag.
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Ja det är nåt lurt med det där.. en lördag känns ju betydligt kortare än en måndag..

Skönt att vara ledig imorgon även om du har saker att göra =)
Hehe trodde det var ett skämt när jag såg det..jobbar ju lite konstiga tider så svårt att hitta någon granne som ska åka just då..
Ha en riktigt bra måndag du också!
Kramar

Nollan sa...

Hej, har tänkt på dig idag och funderat på om du lyckats ta dig till jobbet. Jobbigt måste det bli med strejken förstås. Hoppas verkligen konflikten löser sig snabbt!

nurseblog sa...

nollan: Vad gullig du är! Har haft sådan tur att det blivit dispens till min kommun =) De verkade inse att vi skulle bli helt strandsatta annars..
Hoppas allt är bra med dig och att du haft en fin dag!