torsdag 26 juni 2008

Torsdag

Jaha. Ortopeddisken ikväll igen. Hur mycket som helst att göra. Sitter vid ett tillfälle i telefon och försöker rapportera över en patient till en avdelning samtidigt som jag pratar med en anhörig till en annan patient och tar emot ordinationer från en läkare... Då får jag en bitsk kommentar från en annan läkare att det kanske vore dags att vi började jobba lite och plockar in patienterna på rum, eftersom det stod fyra doktorer sysslolösa... Men vad f-n... ser du inte att jag jobbar för fullt... dessutom fanns det inga rum lediga..vad ska jag göra, börja utöva mina trollerikunskaper? Bygga några nya rum? Avbryta pågående gipsningar och sutureringar?
Inte kul att vara ensam syrra med fyra ortopeder flåsande över axeln.. Klart att de fyra hinner ordinera fortare än jag och undersköterskan hinner jobba undan.. tar lite tid att gipsa och ge mediciner etc.. Förstår inte hur de tänkt att vi ska hinna med..
Hade en stackars patient som hade en axellux där det tog evigheter att få axeln på plats igen.. Krävdes fyra läkare samt maken och flera timmars hårt arbete.. och en hel del mediciner.. Vilken hjältinna hon var.. var tvungen att krama om henne sedan och berätta hur duktig hon hade varit.. Jag hade svimmat hundra gånger om tror jag... minst.. :/
Sedan bjöd maken på en massa godsaker som tack för hjälpen, gulle honom.. Så vi samlade lite krafter igen och orkade fortsätta jobba ett tag till..

Imorgon blir det buss igen :(
Kollegan börjar iofs samma tid men ska på dejt, så ingen bil där inte ;)
Låter som en bra kille hon ska träffa, har lovat hålla tummarna..

6 kommentarer:

Unknown sa...

Kunde inte du fått vara med som förkläde på daten? *garvar*

nurseblog sa...

b-flat: Hehe jag kanske ska fråga ;)

beerbelly sa...

Trist att det blev sämre/körigare än väntat. Lätt att vänja sig vid bil när du vinner så mycket tid förstås. Okamratligt av henne att dejta när du ska ha skjuts :)
Gipsa en arm på henne som straff..
Hoppas du får en betydligt bättre dag imorgon och bra bussar.
Kramar godnatt!

nurseblog sa...

beerbelly: Precis vad jag tyckte också ;)
Hehe, bra idé, ska gipsa både armar och ben ordentligt imorgon =)
Ha det gott!
Kramar godnatt

Nollan sa...

Låter genomtänkt rent logistiskt med fyra ortoperde och en syrra + uskor :/ Axelluxen låter inget vidare, kvider nästan bara av att läsa ditt inlägg, phu. Taskig kollega som ska date när du behöver lift, dålig timing. Men det är väl tveksamt om hon kan skjutsa ändå, om du tänker gipsa henne så rejält ;)
Ha det bra!

nurseblog sa...

nollan: Ja, man undrar hur de tänkt egentligen.. eller om någon har tänkt alls..
Hehe nej hon kan nog knappast köra när jag är klar med henne :D
Tack detsamma!