söndag 15 juni 2008

Trött-jag??

Fin dag igår. Precis som en ledig lördag ska vara =)
Träffade en god vän för en promenad längs vattnet och lite öl på en uteservering..
Planen var först att strosa på djurgården, men vi ändrade oss i sista stund eftersom det behagade regna när vi träffades...Hon hade sin söta hund med sig, jag blev genast överförtjust men intresset från hans sida var minst sagt svalt... fick inte klappa alls.. han morrade till och med åt mig...nästa gång ska jag ha godsaker med, då borde det gå bättre hoppas jag... Trodde först att han kanske var så mot alla främlingar, men det visade sig inte alls stämma :(
När min träff anlände till sällskapet fick han klappa hur mycket som helst... Ingen rättvisa här i världen.. men det visste jag i och för sig redan.. Jättemysigt att sitta vid vattnet och bara småprata, speciellt i de stunder som solen behagade titta fram =)
Sedan var det fotboll, förstås. Vi hann med till och med i tid så att vi kunde se matchen från allra första början ;) Fast det var inte precis min förtjänst..
Hade helt perfekta platser också, tror inte vi satt i vägen ett dugg..
En riktigt rolig och trevlig kväll trots förlust för Sverige..

Nu en aning trött och seg :( Kom hem samtidigt som fiskmåsarna började sin morgonkonsert (tack och lov att jag inte bor där de håller till) och ramlade i säng.. Sov oroligt, drömde att jag hade massor av dropp jag skulle sätta, köerna av folk ringlade sig fram i flera mil, jag var helt överlastad av dropp och jobbade febrilt på...det tog aldrig slut... kanske var det jag som skulle behövt ett dropp.. ;)

Måste ta mig i kragen och fixa iordning lite här hemma...typ i några minuter iallafall...
Sedan tänker jag med gott samvete bosätta mig i soffan och se lite film , trots en solig dag =)

Update: Filmen får vänta ett tag, har fått in en rent av livsfarlig surrande sak stor som en apelsin (minst) :/ Skulle förstås flyga rakt ner i soffan... F-n var är basebollträet ;)

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter som en trevlig lördag ja. Förrutom hunden och fotbolls resultat =) Märkligt att en del djur känner direkt vilka människor som gillar dem :D
Skönt att inte sitta ivägen förstås och flyt att hitta någonstans att titta.
Du försökte väl klappa måsarna?
Låter som du tar med jobbet hem.. och att ni har ganska mycket dropp att sätta. Hoppas på bättre drömmar inatt.
Äh städa kan man skjuta på ett tag till. Bättre att ta det lugnt när man är ledig. Jag ska ge mig ut på promenad och försöka få lite lunch. Det får bli dagens uppdrag.

Hahaha stackarn har du fått en insekt igen. Hoppas du hittar basbollträet eller eldkastaren.

Ha en skön filmsöndag!
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Supertrevlig ;)
Med hunden däremot undrar jag..tror det handlar om något helt annat, rena mutor eller nåt ;)

Hehe klappa måsarna =) det vore nog en utmaning som heter duga...
Promenad och lunch låter härligt..ska nog också fixa lite mat nu..

Letat som en galning efter olika vapen som kan vara lämpliga. Tills vidare är det stängt in till vardagsrummet :( Odjuret flyger nog ut snart..

Tack!
Kramar

beerbelly sa...

Hehe mutor har jag svårt att tro. Mat var ok. Blev något japanskt.. friterade räkor. Lite väl friterat för min smak men mättande =)

Illa med flygfät. Kanske får ringa anticimex? Hemvärnet?
Kanske skulle köpa sån där biodlardräkt. Då borde du väl kunna avhysa oinbjudna gäster enklare?

Hoppas den flugit bort nu. Blir det fotboll ikväll med tro? Jag ska slökolla tror jag. Mest slött allt idag.
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Han har nog flygit ut nu, odjuret..tror jag...hörs ingenting längre, syns ingenting.. kanske gömmer sig tills jag har somnat, hu :(
Hemvärnet var en bra idé =)
Blir nog lite fotboll ikväll också..mest slött här också idag..
Ha en skön kväll!
Kramar