söndag 15 juni 2008

Söndagkväll

Visade sig bli en riktigt bra söndag också, trots allt. Äntligen en dag när det varit vänner som ringt istället för telefonförsäljare.. Har trots att en del tid spenderats i telefon hunnit skriva en ny låt =) kurzweils förtjänst helt och hållet, jösses vad han kan prestera...gubben....

Kröp ner under en filt i soffan och såg en film (Hide and Seek) som var skitläskig, tur att det är ljust ute så länge nu på kvällarna.. Bra film dock..
Som vanligt lite jobbigt att det är måndag imorgon.. Jobbar kväll visserligen, så det blir iallafall lite sovmorgon, men det är alltid sjukt mycket att göra på måndagskvällar..
Jobbar sex dagar nästa vecka. Behöver inte fundera på vad jag ska göra iallafall..
Och vill man jobba ännu mer är det bara att säga till, har jag fått veta :/
Är man singel räknar de med att man kan ta typ alla pass som är lediga.. Vi har inget liv ändå liksom.. Är dock väldigt glad att jag tackade nej till att jobba extra nu i helgen =)

Fick celebert besök på balkongen mitt under den läskiga filmen. Hörde hur nåt traskade omkring därute så jag var förstås tvungen att titta utifall att... Hade liksom nerverna utanpå ;)
En skata som trippade omkring med nåt jag-vet-inte-vad i näbben..var han ute efter min potatisskörd månntro... =)

Hoppas ni får en fin måndag!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Den är faktiskt ganska läbbig den där filmen; har den någonstans i min videohylla här. Skulle kanske plocka fram och kolla på den igen vid något tillfälle - det var ett tag sedan sist...

Vad var det skatan hade i näbben då? Eller vill vi inte veta det...

beerbelly sa...

Men han gjorde det istället för dammsugning då? ;)

Gött med en bra film eller läskig kan funka med antar jag :).

Låter klart drygt med jobb i sex dagar nästa vecka. Hoppas du är ledig mycket veckan därefter som kompensation. Märkligt att alla ska ha sådana åsikter om singlar. Hur ska man hinna få ett liv om man bara jobbar tro.

Du får bygga en liten fågelskrämma?

Hoppas du får en bra och lugnare måndag än väntat!
Kramar

nurseblog sa...

b-flat: jo den var oväntat läskig, tur att jag hade filten att gömma mig under =)
Såg ut som någon stor insekt av något slag, rörde på sig gjorde det iallafall :(

nurseblog sa...

beerbelly: Hehe det får väl duga, han slipper dammsugningen ;) Jag är inte omöjlig så..
Fågelskrämma är en bra idé =)
Tack snälla!
Hoppas du får en riktigt bra måndag du också!
Kramar

Nollan sa...

Kul att du har en bra sammarbetspartner i den där Mr K när det gäller komponerandet. Men tror nog att du har ett finger eller tio med i spelet också :)
Skator kan vara roliga men man kanske inte vill ha dem på balkongen. Möjligen om den vaktar och tar alla stora surrande saker som vill in i din lägenhet då. Så du slipper leta efter basebollträet!

nurseblog sa...

nollan: Mr K är super =)
Hehe, vore bra om den kunde hålla vakt, hellre en skata på balkongen än hundra getingar i lägenheten..eller hur var det där ordspråket nu igen ;)

Hoppas du haft en riktigt bra helg!