måndag 2 juni 2008

Måndag igen

Konstigt att det är svårare att gå till jobbet efter det att man varit ledig. Borde ju i rimlighetens namn vara tvärtom. Att man hoppar upp ur sängen och jublar över att det äntligen är dags att ge sig av.. Har aldrig lyckats uppbåda den känslan :(
Men jag jobbar på det... så en vacker dag så.. lovar att meddela när och om det händer..
Kanske har att göra med att det är måndag. Måndagar är helt enkelt inte min grej.. Jobbar dessutom kväll idag igen, vilket är bra på så sätt att det innebär sovmorgon.
Men en måndagkväll på akuten... då är det som mest att göra.. får glädja mig åt att tiden går fort då iallafall...

Hade glömt bort att den nakna kocken inspirerade mig för ett tag sedan till att odla potatis på balkongen.. Trodde aldrig att nåt skulle hända.. Men igår såg jag att någonting grönt stack upp ur jorden =) Får väl se hur det hela utvecklar sig.
Apropå den nakna kocken; har alltid tyckt det är himla synd att han använder sig av falsk marknadsföring ;)
Vore kul om han vispade runt i grytorna helt naken.. eller kanske inte..
Har tydligen vaknat på helt fel sida idag... hur ska denna dag sluta??

5 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Ja, han borde faktiskt göra skäl för sitt namn... ;)

beerbelly sa...

Låter mer som rätt sida..
Hoppas kvällen blir bra trots jobb!
Kram

nurseblog sa...

lisa: Ja, man tycker ju det.. ;)
Ha en fin dag imorgon!

Beerbelly: En helt ok dag trots måndag. Hoppas din dag varit bra!
Kram

Unknown sa...

Jag skall inte skriva vilken bild jag fick i mitt lilla huvud när jag läste vad du skrev om att "vispa runt i grytorna helt naken".
My lipps are sealed!!! =D

nurseblog sa...

b-flat: Hehe ska inte skriva vilken bild jag fick heller ;)