onsdag 25 juni 2008

Strömlöst

Telefonen ringde imorse. Optimisten i mig trodde förstås genast att det var lägenhetsbyte på gång.. Det skulle det visa sig att det inte var.. Istället var det en pigg försäljare som hann prata åtskilliga minuter innan jag ens fick en syl i vädret.. Han tyckte jag skulle surfa trådlöst med hans företag. Efter hela hans utläggning förklarade jag att det nog inte var en så bra idé eftersom jag inte har en bärbar dator för tillfället.. Han blev knäpptyst. Var tvungen att försäkra sig om att han hört rätt genom att fråga "har du ingen bärbar dator?" Kände mig som en gammal kvarleva från istiden då det inte fanns några moderniteter överhuvudtaget :/
Minuterna efteråt gick strömmen.. Misstänkte genast den morgonpigga försäljaren, nu tänkte han förstås visa mig hur det går om man inte har bärbar.. Svor ve och förbannelse över honom, tackade min lyckliga stjärna att jag hade hunnit göra kaffe innan han slog av strömmen.. Satt i mörkret...eeh..det var nog rätt ljust, när jag tänker efter.. och drack mitt kaffe helt utan dator, tv, stereo.. en riktigt tung morgon, med andra ord ;)
Efter dryga två timmar kom visst försäljaren på bättre tankar och satte igång strömmen igen.. men då skulle jag ju åka till jobbet.. :(

Vilken skillnad med skjuts till jobbet.. Tjänade två timmar i restid =)
Dessutom roligt sällskap. Skjuts imorgon igen :) Dessutom åkte vi förbi de söta kossorna, vi var nästan på väg att kliva ur för att klappa lite, men då hade vi nog aldrig kommit hem så vi avstod.. Fanns urgulliga föl i närheten också... Fast sist jag skulle klappa ett föl slog han i huvudet i staketet rätt ordentligt..fick ångest efteråt, tänk om han fick hjärnskakning eller nåt?
Så jag tar det försiktigt med just föl ;)

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Borde absolut vara förbjudet med telefon försäljning. Blir irriterad så fort jag hör talas om det. Märkligt att man ska vara tvungen att göra ett aktivt val för att hindra dem istället för tvärtom.
Tur du hann med kaffet ja. Kunde slutat hursomhelst annars.
Förstår att det var skönt med skjuts. 2h menar jag. Det är en rejäl bit av dagen.
Hehe rätt säker på att fölet klarade den smällen bra.
Förvånad att ni inte stannade =)
Hoppas du får en bra dag imrogon utan försäljare och strömavbrott.
Kramar godnatt!

nurseblog sa...

beerbelly: Håller med. Ja utan kaffe imorse hade nog dagen blivit betydligt jobbigare ;) Hehe, kunde ha slutat i katastrof, rent av..

Finns ju fler dagar =) Få se om vi kan klappa lite imorgon.. Lurviga kossor, vem kan motstå ;)
Tack! Hoppas du får en jättefin dag du också!
Kramar godnatt

beerbelly sa...

Hehe ja jag kan motstå kossor tror jag. Tror man luktar ladugård hela dagen om man klappar en..
Tycker inte ens de ser så klappvänliga ut. Kanske är en bra sort ni har där iofs.
Ni får klappa och berätta. Var försiktiga bara.
Kramar godnatt (igen)

nurseblog sa...

beerbelly: Lovar att berätta =) Kossor bits väl inte ändå?? Ja, det lär jag väl märka..
Får väl bli efter jobbet då, så att man inte luktar ladugård hela dagen ;)
Kramar godnatt

beerbelly sa...

Tror bara de sparkas.. men jag har ingen koll.
Kramar godnatt :)

Alla smutsiga detaljer sa...

Fast, jag har skaffat trådlös uppkoppling även till mina fasta datorer för att slippa alla sladdar, väldigt skönt. (Nej, jag jobbar inte som säljare som hobby)

nurseblog sa...

alla smutsiga detaljer: Du skrämde mig ett tag där ;)
Låter skönt iofs, sladdar är ett otyg som jag gärna gör mig av med..
Ha en fin dag!