lördag 7 juni 2008

Observationer

Sov som en stock för en gångs skull =). Inte så dumt. Kanske skulle göra det till en vana..
Trist att behöva åka till jobbet, jag var inte alls laddad. Hela helgen är som upplagd för att man ska vara ledig. Hade kunnat göra en lista på flera hundra saker som jag hellre velat göra. Är det inte lika fint väder nästa helg tänker jag klaga..
Sedan var det helt ok på jobbet, jag var ju inte den enda som behövde jobba idag, hehe.
Det är konstigt det där, men allting känns betydligt roligare när man inte är ensam om eländet ;)
Trodde vi skulle ha det rätt lugnt, men det fanns att göra, om man säger så..
Många ensamma och förtvivlade människor som sökte hjälp. Önskar som alltid att jag kunde göra mer. Säga nåt vettigt för att trösta.

Bussresan hem var riktigt rolig. Stoppknapparna fungerade inte, och jag roade mig med att studera allas olika reaktioner =)
En man valde att gå fram och tillbaka genom hela bussen och trycka på varenda knapp. Ingen fungerade förstås. Bussen stannade ändå.
Ett gäng unga grabbar hojtade oroligt "hallå vi ska av, stanna" långt innan vi ens var i närheten av busshållplatsen. Dessförinnan hade de tryckt desperat på ett antal knappar =)
Ett gammalt par som säkert varit ute och svirat tryckte försiktigt på knappen, såg att ingenting hände, viskade tyst till varandra, tryckte igen, ingenting hände, viskade lite, varpå mannen diskret sträckte handen bakåt för att trycka på en annan knapp utan att det märktes alltför mycket.. Ingenting hände förstås. Men bussen stannade.
Gång på gång samma sak. Tydligen utan att folk lade märke till det. Utom jag då :)
Vet inte om det är ett tecken på att jag är väldigt observant eller bara väldigt uttråkad :/

Det bästa av allt var ju att busschauffören hade koll redan från början, och han stannade snällt vid varje hållplats. Jag kunde ju förstås ha sagt nåt, speciellt till den stackars man som tryckte på varenda knapp, men det var så fascinerande att studera att jag inte hade en tanke på det förrän efteråt =)

Hoppas ni får en superskön lördag!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Måste ha varit helt underbart roligt att sitta och kolla på. Varför är det så pinsamt att ropa att man skall gå av vid nästa hållplats egentligen? =/

nurseblog sa...

b-flat: Jo, var nog lite trött också, kände mig jättefnittrig =)

Bra fråga. Men det var rätt mycket folk på bussen..
Ha det gott!
Kram