torsdag 26 juni 2008

Utan förväntningar

Har varit ute på en promenad i solen nu på morgonen :) Man får ju passa på att njuta av den lilla ledighet man har.. även om det bara rör sig om några timmar på morgonen/förmiddagen.. Visade sig bli en trevlig start på dagen, stötte på en bekant och blev lite uppdaterad om vad som hänt sedan sist..
Nu hoppas jag att det fina vädret är här för att stanna.. jag vill inte frysa mer i sommar..

Vad mycket enklare livet skulle bli om man kunde släppa på alla förväntningar man går runt och bär med sig.. Om man bara kunde möta varje dag och varje enskilt ögonblick och ta det för vad det är, och sluta att bestämma sig i förväg för hur man vill att det ska eller bör vara. Om man låser sig vid att något ska bli på ett visst sätt, blir man ofta besviken. För i mitt liv blir det sällan precis som jag förväntar mig att det ska bli eller önskar att det ska bli.. Ofta blir det helt annorlunda.. därmed inte sagt att det alltid blir till det sämre.. tvärtom ibland.. bara svårt att se klart på olika situationer om man har för stora förväntningar..

Om man kunde möta alla människor på samma sätt. Utan förutfattade meningar om hur de bör vara eller vad de bör tycka och tänka.. Om alla fick gå sin egen väg och känna att det är okej.
Om alla blev respekterade för den de är.

Och om folk kunde kramas istället för att slåss.
Vill inte se mer misshandelsfall på jobbet ikväll..

Hoppas ni får en fin dag i solen!

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Skönt med promenad och roligt med bekant. Håller med. Idag är vädret åtmisntone ok tycker jag. Mer sådant och kanske några grader till åt rätt håll.
Svårt att möta alla personer/dagar förutsättningslöst. Det är en fin tanke dock.
Hoppas du också får en riktigt bra dag och inga misshandelsfall.
Kramar

Nollan sa...

Låter som en härlig start på dagen, här har det mest varit mulet men klarnat upp nu på eftermiddagen. Önskar som du att det vore lättare att leva utan allt för många förväntningar, mer här och nu. Jobbar ständigt på det. Liksom att försöka förstå allt våld omkring mig, men egentligen vill jag kanske inte alltid förstå.
Hoppas du har det bra!

nurseblog sa...

beerbelly: Hehe ja det är väldigt svårt.. startade dagen med rätt höga ambitioner märker jag :)

Nu nöjer jag mig med att dagen snart är över och förbi..
Hoppas du haft en fin dag!
Kramar

nurseblog sa...

nollan: Jo det var en riktigt bra start på dagen =)
Jobbar också på det, lär nog bli livslångt arbete vad det verkar..
Tack detsamma!