tisdag 10 juni 2008

Ledigt

Jaha.. Vaknar upp till en molnig dag.. blev först en aning småirriterad, hade tänkt ta chansen att njuta lite i solen nu när jag äntligen är ledig.. Men sedan insåg jag att det inte är så dumt iallafall. En mulen dag som denna behöver jag ju inte ha dåligt samvete om jag råkar fastna framför synten halva dagen eller så =) Det gäller att vara lite flexibel ;)

Han är för go´, mister kurzweil...

Har beskådat min potatisplanta noggrannare.. tror inte det är skördedags riktigt än.. antar att plantan ska vara något högre än en decimeter =)

Någon måste städa lite här hemma under dagen. Och kanske diska lite. Och laga någon god mat till kvällen. Gärna tvätta också..
Kan ju inte vara mitt jobb iallafall, jag är ju ledig..

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter smart att ha en inomhus hobby idag.
Jag har ingen aning om hur hög en potatisplatna ska vara.. du får googla. Har ett avlägset minne av att jag hört att när de blommat ut kan man börja skörda men det kan vara helt fel.
Ang jobbet som någon ska göra. Gå ut köp sushi och var ledig :)
Kram

nurseblog sa...

beerbelly: Hehe potatisblommor =) har inte tänkt på att det ska komma blommor också.. Antar att jag är avslöjad nu.. ingen mästerodlare direkt ;)

Precis vad jag tänkt! Är man ledig så är man!
Hoppas du får en bra dag!
Kram

Lisa Christensen sa...

Jag tänkte också ha en kreativ dag idag när det är så mulet. Hoppas att du är inspirerad framför synten istället :)

nurseblog sa...

lisa: Blåsigt och mulet.. Perfekt dag att vara lite kreativ på!
Hoppas du har en fin dag!