tisdag 24 juni 2008

Ledigt

Skönt att vara ledig idag =) Har en hel del att pyssla med i och för sig, men bara känslan av att få vakna i lugn och ro utan att ha någon tid att passa är helt underbar..
Har njutit av dagens första kopp kaffe..samtidigt som solen tittade fram för ett ögonblick :)

Kom att tänka på att jag har det rätt så bra...trivs med mitt liv faktiskt.. trots en del gnäll här..
Är så glad att jag vågade byta jobb, trots att en hel del olyckskorpar kraxade innan. Brukar försöka gå efter magkänslan istället för att lyssna på en massa invändningar och farhågor om allt som kan gå fel.. blir ju inte alltid rätt förstås, men då har jag åtminstone valt själv..och alltid lär man sig nåt på vägen. Har aldrig trivts så bra på ett jobb som nu. Man vet aldrig vad som väntar, det är lite som livet självt..lite mer dramatiskt bara kanske... tror jag har världens bästa kollegor dessutom :)
Lönen kunde väl vara lite bättre förstås...
Gnällde visst lite över utbildningen i katastrofmedicin jag kommit in på till hösten, men ser faktiskt fram emot den. En hel del att läsa in bara, får väl frångå mina principer med att vänta med allt till sista sekunden och börja läsa i tid den här gången ;)
En hel del föreläsningar och litteratur är på engelska, vilket jag tycker är bra.. tar lite längre tid att läsa bara..

Förundras över hur mycket styrka det kan finnas inom en människa. Mötte en kollega igår som går igenom en verkligt svår period just nu. Och ändå har han alltid ett leende eller ett vänligt ord till övers.. blir alldeles varm inombords över hur många fina människor det finns..

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Det är belönande i sig att våga saker tror jag? När man vågat lite så kanske man vågar mer. Spännade.
Klart det är jobbigt med utbildning, speciellt om det ska ske parallellt med jobbet. Hoppas det blir kul så går det nog ganska lätt ändå.
En del människor är värda att imponeras av.
Ha en superbra ledig dag!
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, känns bra att våga ibland..är ju en riktig fegis i en del avseenden annars..
Blir nog bra med utbildningen tror jag :)
Tack snälla!
Hoppas du har en riktigt bra dag du också och att förkylningen gett med sig!
Kramar

Unknown sa...

Jag gör precis som du; dvs går på magkänslan, och faktiskt; den brukar leda rätt alltsomoftast. Förunderligt det där...

nurseblog sa...

b-flat: Hehe, helt rätt och riktigt att göra som jag ;)