tisdag 17 juni 2008

I full mundering

Idag var det utbildning hela dagen.. En rätt tuff dag som ändå kompenserades av att vi blev utbjudna på lunch =) Det är inte nåt som händer varje dag på jobbet direkt.. jättetrevligt.
Men så slet vi hårt också..blev till och med tillsagda att sänka tempot lite, så att vi skulle orka hela vägen.. Vi fick öva med full utrustning, så vi såg ut som astronauter ungefär.. Helt hopplöst att klä på sig själv, för man skulle i dels ett underställ där dragkedjan satt bak i ryggen, en yttre overall som drogs åt så hårt i halsen att det kändes som om man skulle strypas, gummistövlar, bomullsvantar och över det gummihanskar, tungt bälte med motor för luftintag och dessutom hjälm med mask att andas igenom.. Det blev riktigt varmt i den utrustningen, kan jag säga.. Riktigt jobbigt för flera som fick hårstrån i ögonen... Det gick inte att göra ett dugg åt saken förstås.. :( Man rörde sig dessutom inte särskilt smidigt.. Sedan fick vi röstförstärkare påkopplade, men det var sannerligen inte lätt att höra vad folk sade inuti den där masken iallafall.. Vi var indelade i tre grupper på olika stationer, och jag fick leda en av grupperna :/ Inte precis vad jag önskat mig.. Rätt svårt att leda ett arbete när man knappt hör vad som sägs... Fast det gick någorlunda bra, tror jag. Arbetet flöt på iallafall, patienterna skickades vidare dit de skulle.. ;)
Men det var verkligen inte lätt att sanera patienter (dockor..) i den där munderingen.. Kan tänka mig att man ser rätt så skräckinjagande ut också för en redan uppskrämd patient.
Rätt så skönt att komma ur kläderna, även om det var en väldigt omständig process :)
Bra att vara förberedd hursomhelst.

Jobbar imorgon kväll också. Hinner precis missa Sverige spela. Skit också. Har försökt byta tid till dagpass istället men ingen hade lust...mycket märkligt, har folk ingen hyfs nuförtiden? ;)

Hehe nu är ordningen återställd.
En jättesöt katt kom fram och ville gosa när jag var på hemväg =)
Helt utan mutor ;)

7 kommentarer:

Nollan sa...

Det låter tufft att försöka göra ett bra jobb i den där munderingen. Bra att öva förstås! Får väl dock hoppas att färdigheten inte behöver komma till använding, det vore väl det bästa.

Trist att missa matchen imorgon :(
Men dessto bättre med katten förstås :)
Ha en bra onsdag trots jobb!

nurseblog sa...

nollan: Jättetrist att missa matchen! Försöker känna efter om jag inte är lite sjuk trots allt ;)
Ha en bra onsdag du också och njut av matchen!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
nurseblog sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
beerbelly sa...

Förstår att det är riktigt tungt att jobba i de dräkterna. Då får säga till om du behöver hjälp med att klä på dig någon mer gång ;)
Märkligt om det inte finns några som inte är intresserade av fotbollen som kan jobba. Borde inte hända så mycket under matchen ändå så ni kanske kan kolla där trots allt?
Kan dyka in en del hjärtattacker förstås men annars vill nog ingen åka in..
Hehe inga mutor. Säker på att det inte var en fantsi katt?
Hoppas dagen blir bra och katterna är snälla!
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Hehe får höra av mig nästa gång ;)
Kan möjligtvis ha att göra med att kvällsskiften är mycket tyngre som gör att ingen vill byta... eller så är det så att alla helt enkelt ska se matchen fast de inte erkänner det =)

Borde förstås ha skaffat bevis på kattens existens hör jag ;) antingen en bit av pälsen eller en bild... bild vore kanske enklast..
Tack detsamma!
Kramar

beerbelly sa...

Jepp hör av dig tycker jag ;)
Hehe jo en bild är nog bäst. Gärna på hela katten då.. Vill inte se en bild på en bit av katten. Då blir jag lite orolig..
Kramar