torsdag 19 juni 2008

Ledigt..

Planen för dagen var att köpa lite snygga skor =) Men som vanligt lite trubbel med resan :/
Idag stod vi iallafall två stycken vid busshållplatsen när bussen bara blåste förbi. Killen som stod brevid mig tappade hakan. Jag som är en van och härdad bussresenär på den här sträckan orkade knappt reagera. Jag lugnade honom med att det hade hänt mig ett antal gånger, så småningom kommer det en ny buss som kanske stannar =)
Men när han började prata visade han sig vara rätt härdad han också, fast bara inte när det gäller bussar som inte stannar..
Han berättade nämligen att han aldrig tog på sig annat än slitna och skitiga jeans när han var ute och åkte buss, för risken att någon kletat fast ett tuggummi på sätet är ju trots allt stor.
Och dessutom sitter ju folk med fötterna på sätet..
Jag försökte låta bli att titta på hans jeans för att se hur skitiga han menade.. ;)
Och han hade dessutom mobilen laddad med numret till sl så att han kunde ringa och klaga direkt. När vi satt oss i bussen kom han tillbaks till mig och gav mig numret. Jag fick dessutom numret till nån trygghetsjour om det skulle vara stökigt på tåget eller nåt..
Jag blev lite rörd, är inte så van vid att folk är så vänliga.. Känns lite tryggare att ha ett nummer att ringa också, även om jag har svårt att tänka mig att de hinner skicka ut någon hjälp tillräckligt snabbt om något händer..

Hade en rätt ok dag i stan, men kom absolut inte hem med det jag skulle ha.. Det är konstigt det där, men när man letar efter något så hittar man det bara inte. Lika bra att bara gå runt på måfå egentligen, det är då man fyndar :) Tror jag var inne i hundra skoaffärer men kunde inte hitta ett enda par skor som var snygga.. Jo, några enstaka par, men då fanns de förstås inte i min storlek, bara större.. Kan ju inte köpa högklackat i för stor storlek..
Det var rejält med folk i stan. Gav upp vissa affärer direkt när jag såg köerna.. Trodde folk hade åkt bort för att fira midsommar så att jag skulle kunna flanera relativt ensam på gatorna..
Men icke. Hittade till slut lite annat roligt så jag kom hem rätt nöjd trots allt =)

Imorgon jobb igen :( Har inte alls någon lust, om jag ska vara ärlig..

Hoppas ni får en jättefin midsommar!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tror du att busschaufförerna blir rädda när de ser dig? Kan det ha något med det att göra?

beerbelly sa...

Jobbigt med de där bussarna. Du får sluta klappa på chaufförerna. De kanske blir nervösa?
Sjysst snubbe låter det som. Lite överspännt med sparat nr till sl kanske men jag har ju inte bott där sålänge =)
Högklackat låter livsfarligt. Har dålig koll på det utbudet :).
Hoppas det blir lugnt och roligt på jobbet trots allt!
Kram

nurseblog sa...

b-flat: Jo, antagligen..Tror de är rädda att jag ska kapa bussen eller nåt ;)

nurseblog sa...

beerbelly: Hehe klappa på chaufförerna.. Ja det kanske är det som gör att de inte vågar stanna längre :D
Jo, han var nog aningen överspänd =) Men ändå snällt på nåt vis.
Ha det gott!
Kramar