tisdag 24 juni 2008

Granntanten får spelet

Hörde dragspelsmusik utanför under eftermiddagen och var förstås tvungen att kika vad det rörde sig om.. Förväntade mig att se en något försenad midsommarfest med ett gäng hoppande och dansande pensionärer eller nåt... Blev något förvånad när jag såg att det var granntanten under mig som var klädd i någon färgglad tältliknande klänning och med dragspelet hängande på magen.. Hon satte av glatt sjungande, spelande, tjoande och dansande ut över gräsmattan... helt ensam .. Hehe det var en rätt obetalbar syn, kommer nog att ha svårt att hålla god min när jag pratar prata med henne i fortsättningen.. Ser det hela framför mig hur tydligt som helst =)
Hon är ganska så stor och har svårt att gå, min granne.. Brukar åka taxi till affären de få gånger jag sett henne lämna lägenheten..

Såg en lapp om ett lägenhetsbyte, var tvungen att chansa och ringa förstås.. Är väl inte så troligt att det skulle hända, det var många som hade ringt, men mirakel kan ju ske har jag hört.. har bara inte upplevt det själv än :/ Vore väldigt skönt med kortare resväg.. håller på att få spader på de här bussresorna... Som tur var ringde jag innan grannen körde igång..

Annars har det varit rätt lugnt idag.. har städat lite, tvättat.. men inte i något rasande tempo direkt..

Hoppas ni får en jättefin dag imorgon!

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe gissa om hon fått dunder medicin =)
Håller tummarna för lägenhet. Förstår om det är väl tungt med bussar som inte ens stannar..
Bra med lugn dag och lite vila hoppas jag.
Ha en riktigt bra onsdag!
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, tror inte jag vill dricka det hon drack ;)
Tack detsamma! Hoppas du haft en trevlig kväll!
Kramar

beerbelly sa...

Kvällen var trevlig och mättande ;)
Hinner jag så kommer det inlägg imorgon men det blir en körig dag tror jag.
Hoppas du får sova gott!
Kramar godnatt.

nurseblog sa...

beerbelly: Kul att det blev lyckat :)
Förstår om du inte hinner, det är väl fullt ös nu antar jag..
Hoppas du sov gott du också och att du får en riktigt bra dag!
Kramar

beerbelly sa...

Idag är det lite småkörigt och blir en del resande hit och dit. Hinner knappt jobba men hann smita in med ett inlägg ändå =)
Tack. Hoppas du får en riktigt bra dag med!
Kramar

Nollan sa...

Hej hopp, skrev en kommentar här i natt som blogger verkat ha slarvat bort någonstans i cyberrymden. Kommentaren gick iaf ut på att damen kanske skulle må bättre av mer dragspelsspelande än av färdtjänst, men med tanke på grannarna kanske det är bäst som det är ändå. Sedan har jag för mig att jag yrade om att damen, dragspelet, du och Mr K kunde slå er samman för att sedan slå världen med häpnad. Det vore väl en kvartett det. Hoppas dagen varit bra!

nurseblog sa...

nollan: Hehe kvartett med granntanten =)
Skulle det någonsin hända så tror jag att jag skulle behöva läggas in för vård. På livstid, allra minst... Och Mr K skulle nog rymma sin väg och aldrig mer lita på mig...han gillar inte alls dragspel ;)
Tror som du, att hon skulle ha mer nytta av dragspel än färdtjänst, egentligen.. Men som granne vill jag gärna att hon håller sig långt borta från dragspelet =)
Hoppas du haft en bra dag!
Kram