måndag 16 juni 2008

En stor förlust

Så var det måndag igen då...

Blev alldeles lamslagen när jag hörde att Esbjörn Svensson gått bort.
För er som inte känner till det, var han en av Sveriges absolut finaste jazzpianister.
Han dog efter en dykolycka i helgen. Endast 44 år gammal. Han rycktes bort alldeles för tidigt.
Så outhärdligt sorgligt.
Mina tankar går till hans familj och vänner. Sverige har förlorat en stor musiker.
Grymma jävla värld.
Man påminns om hur snabbt allt kan ta slut. Hur bräckligt livet är. Hur sköra vi är.
Det är så viktigt att ta sig tid att fokusera på det som har verkligt värde i livet. Att man hittar modet att säga allt det man vill ha sagt. Att man tar vara på och är rädd om sina nära och kära. Vi vet aldrig hur länge vi har varandra.

Hade totalt glömt bort att jag skulle ha lämnat in mina nycklar igår, de ska ju in och fixa i lägenheten idag.. Ja nu är de väl redan igång och jobbar någonstans..får väl hoppas att de kommer innan jag måste ge mig iväg till jobbet.. Vore nästan skönare om de fixade allt på en gång, kan jag tycka.. Byta dörr en gång och sätta upp persiennen en annan...
Blivit ombedd att röja allt framför så att de har rejält med arbetsutrymme.. Hur mycket utrymme kan man behöva för att sätta upp en persienn? Hehe jag drog undan gardinen lite...

Hoppas ni får en riktigt fin dag!

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Jag har hört något av trion men jag är för dålig på jazz. Hemskt att han ska dö så ung oavsett. Håller helt med men det är svårt att leva så i nuet tyvärr. Man får träna och försöka komma till en bra nivå..

Man tycker ju att de borde kunna fixa allt på en gång ja men det är säkert olika personer. Dörr gubbarna vägrar ta i en persienn osv. Hehe snällt att du drog undan gardinerna :)

Hoppas du får en riktigt bra dag du med!
Kramar

Olle sa...

Är inget jättejazz-fan, men Esbjörn & Co. var ganska coola faktiskt. Tragiskt det som hänt... :(

Ha en skön vecka!!

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, det är väl snudd på omöjligt att leva så..men drömma går ju ;)
Hoppas din dag varit bra!
Kramar

nurseblog sa...

olle: Är inte heller något stort jazzfan egentligen, men har hört honom live ett antal gånger..

Hoppas du har en skön semester!