måndag 23 juni 2008

Måndag

Vaknade vid tretiden av ett hemskt åskväder.. Det första och enda jag tänkte på var Mr Kurzweil.. Rusade upp för att dra ut alla sladdar, gick sedan och lade mig igen.. =)

Var knappt vid liv imorse... Fattade inte att det var på mig mobilen ringde. Det tog runt en halvtimme innan jag insåg att jag var tvungen att gå upp... och då var det inte med ett leende på läpparna, kan jag avslöja.. och inte blev jag gladare när jag upptäckte att det var rena höstrusket ute... snälla sommar kom tillbaka...
Hade nästan slumrat till på bussen när någon knackade mig på axeln. Visade sig vara en kollega :) Hehe ska få skjuts till jobbet imorgon, hon åker bil när hon jobbar kväll.. och hem... =)Dessutom är hon jättetrevlig. Hon var lika trött som mig imorse, så vi satt och gäspade ikapp..

Tog mig igenom dagen utan några större missöden..får väl vara nöjd med det.. en måndag är ändå en måndag..
Fick schemat för den kurs jag ska gå i höst...vet inte vad jag tänkte på...fattar inte hur jag ska orka både den och jobba heltid.. fast det kanske är för att det är måndag jag tänker så..

Idag har vi haft livat värre med datorn på jobbet.. Min kollega kunde inte skriva ut patienter för hennes lösenord funkade inte längre och jag kommer inte in i journalerna...vilket är en ganska så viktigt funktion.. och datasnubben på semester.. men tack för det.. Vi fick hjälpa varandra hela tiden.. jaja bara fyra veckor minus en dag kvar då tills det är ordnat.. :/

Update: Är ledig imorgon... tack och lov för det... Skjutsen får jag förstås på onsdag..inte imorgon som jag skrivit...

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Usch för väder och tidiga mornar. Bra att du räddade kurzweil.
Låter klart bättre med skjuts än bussar som inte stannar :)
Datorerna strulade lite överallt idag pga åskan. Får hoppas det fixar sig lite fortare än 4v och en dag =)
Hoppas du får en go kväll!
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, han är helt klart värd att räddas ;)
Hehe är nog inte åskan,har inte kommit in i journalerna tidigare heller,datasnubben lovade att det skulle vara fixat..har varit på honom förut, och han har ringt en massa folk, men det kanske är ett olösligt problem..vad vet jag..

Hoppas du får en go kväll du också!
Kramar