onsdag 11 juni 2008

Inget nytt under solen

Rätt så lugnt på jobbet idag, vilket var lite oväntat.. trodde det skulle vara fullt upp nu när det blivit lite sämre väder och så. Men icke. Folk låg väl hemma och kurerade sig själva efter gårdagens fotbollsmatch, kanske... Det är ju skönt på sätt och vis, men man blir lätt lite slö, så när det väl blir en del att göra så är det betydligt jobbigare att öka tempot igen... Och timmarna gå alldeles för långsamt..

Vaknade tydligen upp i ett helt annat tempo än resten av världen imorse, så det var nog för väl att dagen var så lugn som den var. Fick för mig att fixa till en matlåda på morgonen, vilket aldrig har hänt förut, gud vet var jag fick den briljanta idén ifrån, jag som knappt brukar fixa till nåt på kvällen.. Och eftersom jag var betydligt långsammare än vanligt, höll det hela på att sluta i en mindre katastrof :( Som det nu var lyckades jag trots allt hinna till jobbet i tid, hade bara skvätt ner typ halva köket.. Jag måste ha drömt att jag var kock eller nåt ;)

Vilken skillnad det blev att ha musik igen på resan, hann ju knappt sätta mig förrän jag var framme =) Fast jag vet inte hur jag tänkte när jag laddade in låtar, måste ha druckit för mycket igår eller nåt...

Känns bra hårt när alla ska prata om sina semestrar hela tiden :(
Har folk inget annat att prata om liksom ;) Men jag får väl glädja mig med att jag ska på utbildning igen en dag nästa vecka...eehh..

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Folk hade inte ork nog att bli sjuka efter match urladdningen :)
Låter otroligt ambitiöst med matlagning på morgonen. Livsfarligt med =)
Musik är riktigt skönt på tunnelbanan. Kan man försvinna bort lite.
En semester dag nästa vecka låter skönt.
Hoppas du får en bra dag imorgon!
Kram och sovgott.

nurseblog sa...

beerbelly: Nej, de hade nog inte det ;)

Tänker aldrig göra om det :(
Måste ha varit något kompisen sade igår, hon älskar nämligen att laga mat..

Tack det samma!
Kram och sov så gott.