söndag 8 juni 2008

Gröna fingrar

Det känns verkligen att jag jobbat sex dagar den här veckan... Är alldeles slut.
Och jag ska jobba imorgon också, måste gå upp vid 04. Ser fram emot det. Verkligen. :(

Upptäckte att jag totalt glömt bort min lilla oas på balkongen... Där blommar det för fullt, trots att jag glömt bort att vattna på evigheter, har ju bara jobbat och jobbat... Helt underbart, massor av fina blommor! Och det har ju ändå varit rätt så varmt..
Måste ha gröna fingrar trots allt =)
Potatisen har jag inte orkat kolla än, hehe, kanske är skördetid, vem vet ;) Och hålla på att skörda potatis så här på kvällskvisten har jag ingen lust med alls =)

Någon på jobbet hade funderat på varför alla pojkvänner och andra anhöriga varit extra griniga och på dåligt humör sedan i lördags.. Hon hade inte riktigt pejl på när fotbollen började.. tills någon sade att alla undersökningar måste vara klara så fort som möjligt så att han hann hem till matchen började =) Hehe det gäller att ha sina prioriteringar klara ;)

Hoppas ni haft en bra helg och får en minst lika bra måndag!

2 kommentarer:

beerbelly sa...

04 damn! Jag höll på att snooza sönder mobilen runt 07 =)
Skitiga fingrar lär du ha ändå :)
Roligt att det blivit blommor som inte behöver vattnas. Färskpotatis och sill alltså. Gott.
Precis viktigt med rätt prio.
Hoppas du har det bra idag!
Kram

nurseblog sa...

beerbelly: ja det är riktigt grymt :( Är bra trött nu.

Hehe, blev glatt överraskad, får köpa samma sort nästa år också, riktigt skönt att slippa vattningen ;)
Tack detsamma!
Kram