måndag 9 juni 2008

Dukat till middag

Fick en middagsinvit på vägen på väg hem. Bokstavligen. Ett gäng glada ungar bjöd mig till bords. Mitt ute på vägen. Där hade de dukat upp så fint med en gammal rostig colaburk, skitiga, trasiga plastbestick- och en blodig, död skata som de hade hittat (slagit ihjäl??) :/
Var inte det minsta hungrig från början, och kan inte med den bästa vilja i världen påstå att åsynen av denna måltid ökade på min aptit... så jag tackade nej..
Kändes dessutom aningen farligt att sätta sig mitt ute på vägen för att inta en rå, död skata som legat i solen gud vet hur länge... Men vad vet jag, någon kanske blev lockad av erbjudandet..
Det lär man väl höra talas om isåfall ;)

Var riktigt trött idag, det ska erkännas.. Som tur var (för mig, kanske inte för patienterna..) var jag inte den enda som var trött.. Vi var ett gäng zombies som jobbade imorse... Tack och lov för kaffet, säger jag... Fast en kollega fick ta med sig en rullvagn för att rensa bort alla våra kaffemuggar vi haft under disken under dagen... Det var bara vi två stackars sjuksyrror som druckit allt.. Och vid ett tillfälle hämtade min kollega en stor skål full med kaffe (det fanns visst inga rena koppar) så nån läkare undrade vad det var för äckligt maginnehåll vi skulle ta prov på... Hon drack inte mer ur den skålen sedan =) Livet är bra hårt..

Är ledig imorgon, äntligen =) Bara en dag, visserligen, men ändå... Man får vara tacksam för det lilla... Kan nog inte hålla fingrarna borta från mister kurzweil då, skulle jag tro ;)

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Ouppfostrat att tacka nej till en måltid de slitit så med =)
Förstår att ni var trötta. De tiderna finns inte ens.
Hehe tar en skål alltså..
Det går att dricka två ggr ur samma kopp annars?
Gött med ledig. Jag vill vara det några månader med =)
Ha det super ikväll. Kollar fotboll gissar jag?
Kram

nurseblog sa...

beerbelly: Jag var nog lite oartig... Fy på mig..

Tar en skål =) precis vad vi behövde, hehe
Jaså?? Två gånger? Ooops.. får tänka på det nästa gång... det togs upp på mötet vart alla kopparna tar vägen :/

Ikväll är det fotboll och öl förstås =)
Ha det super du också!!
Kramar