fredag 13 juni 2008

Slöfredag

Verkar ha fått helt störd sömnrytm, är uppe och lallar omkring alldeles för länge på nätterna.. Ledig idag, och vaknade tidigt förstås.. tack för det... Annars är det minsann inga problem att sova.. åtminstone längre än till åtta... Så jag känner mig lagom slö och trött idag :( Fast har ändå varit ganska så effektiv, städat och så.. Med lite bra musik funkar allt ;)

Tog en promenad vid havet sedan, helt underbart som alltid.. Men jag var inte direkt ensam om idén.. det var jag och sjuttiotusen (eeh..en grov uppskattning) andra..
Hade annars planer på att möblera om idag..men det kändes nästan olagligt med tanke på vädret så jag lät bli ;) Skulle behöva föra samman lite instrument känner jag, framförallt introducera kurzweil för datorn.. och hoppas på att de kommer överens... ska prova ett annat program än cubase.. om jag vågar vill säga.. måste nog vara betydligt piggare än så här för att lyckas med det konststycket =)

Verkar som de ska in i lägenheten igen nästa vecka... Börjar undra om de har nåt fuffens för sig.. Hålla på att springa ut och in i min lägenhet sådär... Nu ska det in någon persienn...säger de iallafall.. Hehe det är visst balkongdörrsgubbarna som ska komma =) sist de skulle in och byta balkongdörr så var det ett jäkla jobb, fick släpa högtalare och tv:n och ta ner gardiner etc.. Gå upp före sju för att inte vara alldeles nyvaken när de kom; och så kommer en av dem och säger att den andra är sjuk, så de kan inte komma.. Jag skulle få en ny tid någon gång... Trodde i min enfald att det skulle bli rätt snart efteråt, men det tog säkert nån månad.. Får se hur det blir den här gången då.. Ska väl inte behöva släpa grejor iallafall..

Hoppas ni haft en bra fredag!

6 kommentarer:

Nollan sa...

Gott med slöfredag efter gårdagen kan jag tänka. Låter härligt med promenad vid havet! Hoppas nu du kan fortsätta njuta av ledigheten och återhämta dig lite. Låter spännande med kurzweil och datorn, vi kanske tom kan få höra något framöver :)
Ha en fortsatt bra ledighet!

nurseblog sa...

nollan: Ja det är skönt att slöa lite ibland.. man får försöka slå bort tankarna på allt som måste/borde göras bara ;)
Har planer på att lägga ut lite låtar, när jag fått allt att fungera som det ska...
Hoppas du haft en riktigt bra dag och får vara ledig lite du också!

beerbelly sa...

Klart märkligt det där med sömn. Blir sådär allt för ofta. När man äntligen får sova då gör man inte det.
Promenad vid havet låter väldigt skönt. Synd att så många kom på den idén även om jag förstår det.
Hantverkare... märkligt =)
Det har varit en helt ok fredag. Nu är den nog slut.
Godnatt och sovgott!

nurseblog sa...

beerbelly: Det är väldigt märkligt.
Tycker man borde sova som en stock istället..
Kan tänka mig att de är ute efter kurzweil...får ta med honom till jobbet den dagen eller nåt ;)
Kram och godnatt!

beerbelly sa...

Haha ja eller maskera honom till en vanlig yamaha eller något :)
Kram och godnatt (igen)

nurseblog sa...

beerbelly: hehe yamaha =)
Kramar och godnatt