söndag 8 juni 2008

Lördagkväll

Kan ju inte påstå att jag har långtråkigt på jobbet direkt... Från stilla och lugnt till fullständigt kaos på ett ögonblick.. Älskar det :)

Försökte hjälpa en man som fått i sig en aaaning för mycket att dricka att komma loss från grinden på britsen. Han hade lyckats fastna ganska så bra, hur det nu hade gått till.. Inte var han särskilt hjälpsam heller. Ville bara pussa på handen hela tiden :/
Det var nära att jag hamnat på britsen jag också :( Såg att en del uttråkade patienter följde dramat med leenden på läpparna.. Kul att man kan roa lite, blir ju ganska lång väntan på akuten för de flesta annars.. Lyckades iallafall till slut att få loss hans ben och sedan efter en hel del joxande få honom att lägga sig ner..

Blev betrodd att för första gången vara larm 1 idag, trodde jag skulle behöva vänta längre, har ju trots allt bara jobbat här i en månad, typ. Fick gå på traumalarm nästan omgående... Nervöst när det är så mycket folk; vid trauma kommer både röntgenläkare, narkosläkare, narkossköterska, kirurger, ortoped, medicinläkare... Så det är viktigt att veta vad man ska göra och var man ska stå.. Men det gick bra, tror jag, tack och lov för det..

Såg ett litet rådjur stå och beta vid vägkanten på vägen hem.. Hade gärna velat klappa, men hann inte... Den var aningen snabbare än mig ;)

10 kommentarer:

Unknown sa...

Det hade jag velat se! Är djupt imponerad att du lyckades undgå att fastna i grinden också. Hur bar du dig åt? =)

Kul att du fick vara Larm 1. Jag är inte ett dugg förvånad; du är så duktig. *kramar om*

nurseblog sa...

b-flat: Hehe, det svåraste var att få honom att släppa taget om mig; han ville väldigt gärna att jag skulle ramla ner på britsen med honom :(
Han var rätt stor och stark också, men jag var aningen nyktrare ;), så när jag fått loss benen så puttade jag helt enkelt i säng =)

Tack. Kram på dig också.

beerbelly sa...

Kan tro att det varit roligare med sällskap på britsen. Som sagt det kan ju vara ganska tråkigt att vänta =)
Bra jobbat både med det och med larm jobbet. Jag fattar inte vad det innebär förstås men antar att det är rejält bra :)
Söta rådjurskid. Söta och som sagt snabba.
Hoppas söndagen varit minst lika bra och utan fyllo!
Kram

nurseblog sa...

beerbelly: jo, det hade väl det ;)
Tack, snälla!

Ja, de är jättesöta.. Men hopplöst snabba och dessutom skygga.. Har försökt klappa kaniner också men samma sak där :( Borde vara förbjudet för dem att hoppa iväg sådär, de är ju som gjorda att klappa på..

Helt ok dag idag.. Fyllot var rätt oförargligt egentligen, har stött på betydligt otrevligare typer.. Han blåste nästan fem promille, så han var bra på örat...

Hoppas du haft det bra på vägarna idag!
Kram

beerbelly sa...

Damn 5 promille. Han är min idol =)
Jag har kunnat klappa harar flera ggr men då har de varit så små att de bara legat och tryckt. Tror inte man ska klappa dem om jag minns rätt. Djurmödrarna blir rätt snea på sånt. Sällan man får chansen som sagt. Hehe gjorda att klappas på. Jag börjar ana en trend hos dig :)
Dagen har varit ok på vägarna. Borde få en egen fil bara..
Kram

nurseblog sa...

Jo, dessutom var han fortfarande glad och rolig.. förutom att han ville pussas och kramas då :(

Små harar!! Oh vad gulligt! Jag skulle ha klappat ändå, striden med harmodern får man väl ta,vad kan en liten hare göra egentligen? Bitas? Boxas? Vore ju kul det också, på sitt sätt.. Att bli biten av en hare =)

Själv har jag nästan klappat en räv (nu spär jag på trenden, förstås..), men jag fegade ur för jag fick för mig att den kunde vara farlig. Men den ställde sig framför mig som en hund, så jag tror den ville bli klappad ;)

En egen fil vore ju inte så dumt..
Kram

beerbelly sa...

Hehe harmodern hade jag nog överlevt och rent av vunnit över efter jämn kamp. Tror inte de vill veta av ungarna när de fått människodoft på sig bara.
Rävar kan nog bitas gissar jag så det var ett smart val :)
Det är mer än en trend nu tror jag.. en vana :)
Kram

nurseblog sa...

Jämn kamp :)

Det är ju tråkigt iofs om de inte vill veta av ungarna... det kommer bli en kamp mellan lusten att klappa och samvetet alltså om jag någonsin har turen att snubbla över små harungar..

Bitas :( Tur att jag inte klappade då..
Kram

beerbelly sa...

Hehe jepp över 12 ronder.

Jag vet inte förstås ang harar och rävar.. men jag tror det är så. Jag tror en massa tydligen och vet inget.
Sov gott. Kram godnatt!

nurseblog sa...

Samma här. Tror en massa och vet ingenting :)

Tack detsamma!
Kram och godnatt!