tisdag 24 juni 2008

fan

Glädjen över dagen blev kortvarig. Fick precis ett samtal från min mamma, hennes ursöta katt är död.. hade blivit jagad och sönderbiten av fyra kamphundar nu på förmiddagen.. En granne hade hämtat henne och berättat vad som hänt, så hon har varit och hämtat hem kroppen.. tydligen hade han dött rätt fort iallafall.. Hade hon bott närmare hade jag förstås åkt dit, svårt att trösta på telefon.. Hon som älskar den där katten över allt annat..
Minns hur han lagt sig hos mig mitt i natten när jag varit på besök och gosat in sig under hakan.. Söta kissekatten.. Grymma j-a värld.

Nu vill jag bara dra täcket över huvudet och gråta.

10 kommentarer:

beerbelly sa...

Hemskt tråkigt :(
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, det är alltid så sorgligt när de små liven dör. Fast man vet att det händer förr eller senare..
Hoppas du har en bra dag!
Kramar

Nollan sa...

Tråkigt, inte minst för din mamma förstås. Otäckt med hundar som ger sig på andra djur eller människor sådär, att ägarna inte har mer koll. Hoppas att dagen varit okej ändå!
Kram

nurseblog sa...

nollan: Jo, stackarn, hon är jätteledsen.. Annars har dagen ändå varit okej, har mest fixat och donat lite här hemma..
Hoppas du haft en fin dag!
Kram

Unknown sa...

Vet inte vad jag skall säga; så fruktansvärt onödigt. Kan bara instämma med nollan härovan: "att ägarna inte har mera koll"!!!
Hur sjutton kunde det hända?

Hälsa din mamma från mig. Jag tänker på henne...

...och en stooor kram till dig också.

De är så små, men det märks väldigt mycket när de försvinner...

nurseblog sa...

b-flat: Tack för din omtanke!
Var tydligen någon sorts varghundar (??) , tanten hade blivit anmäld förr för att de anfallit, ändå hade hon de lösa. Mamma blev jätteledsen, för hon var skitsnorkig mot henne och hade slängt kissen i en sopcontainer..
Låg vaken halva natten och såg hur de slet stackars kissen i bitar :(

Stor kram tillbaka!

beerbelly sa...

Jag ville inte säga något tidigare direkt men jag hoppas lite att hon anmälde henne och hundarna till polisen.
Hundar ska vara kopplade när de inte jagar eller är på inhägnat område basta! Enl lag ska de dessutom absolut vara kopplade nu mars-aug.
Hoppas dagen inte varit för jobbig och att du får en go kväll!
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Jo, hon anmälde henne till polisen.. var ju dessutom två barn som såg det hela och som redan innan var rädda för hundarna.. de var helförtjusta i mammas katt.. jobbigt för de att se det hela..
Dagen har varit ok, sprungit på larm mest hela tiden..
Hoppas din dag varit ok och att du har lite krafter kvar till imorgon!
Kramar

beerbelly sa...

Bra att hon gjorde det.
Hemskt för barnen som sagt.
Körigt alltså. Men tiden går åtminstone fort då. Ok till en gräns.
Tack. Tricker är att inte fundera på om man orkar tror jag :)
Hoppas du får en bra morgondag som du orkar med :)
Kramar

nurseblog sa...

beerbelly: Hehe jaså det tricket ;) Det brukar jag köra när jag ska upp tidigt i ottan =)
Tack detsamma!
Kramar