lördag 7 juni 2008

Sömnlöst

Har inte sovit riktigt lika bra inatt :( Stor partynatt i grannskapet. Firades inte nationaldagen någon annanstans, så firades den iallafall här... Med allsångs-karaoke. Underbart. Fick gå upp och stänga fönstret. Kunde förstås inte sova då heller, blev hett som i en bastu inomhus.. Så upp igen och öppna fönstret.. In strömmade allsången, nu ackompanjerat av ett gräl från grannarna brevid.. Somnade visst till slut iallafall, av ren utmattning antar jag.. För att vakna tidigt av att grannarna nedanför stod och gav varandra odlingstips.. Ville kasta en blomkruka i huvudet på odlartanterna, men tänkte att det var bäst att låta bli ;)

Känner att både kurzweil och den gassande solen lockar idag, det är nästan övermänskligt svårt att behöva åka till jobbet... Ska försöka ta mitt ansvar och pallra mig iväg...

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe rolig studie igår.
Trist när man inte får sova. Är det inte måsar så är det party/bråk. Hoppas det blir ok på jobbet och förstår att det vore skönare att slippa.
Ha en bra lördag!
Kram

nurseblog sa...

beerbelly: Ja, ingen ordning på folk tycker jag ;) Ikväll verkar det dock vara hyfsat tyst i huset... Hehe, får nästan lust att börja snickra lite... men, nej...kanske bäst jag låter bli ;)

Hoppas du haft en bra dag!
Fotbollen har ju börjat.. Ska snart kolla resultatet, kom hem precis :(
Kramar