tisdag 1 mars 2011

I kassakön prövas tålamodet

Redan innan frukost hann jag bli bjuden på middag nästa vecka samt få bekräftat att det blir äta ute och lite vin imorgon kväll =). Trevligt med dagar som börjar i den andan..

Den hade gärna fått fortsätta på samma sätt.
Men icke.

Tvättstugan bokad, städning nödvändig.
Humöret sjunker mer och mer.
Glödlampan i köket går sönder.
Glömmer bort att äta något.
Bestämmer mig för att gå ut och shoppa i stället på eftermiddagen.

Miljoner människor har kommit på samma tanke och vill in i samma butiker som mig..
Glömmer bort att det är sportlov.

I kassan på ica står jag länge och väl i kö för en liter mjölk.
Kassörskan springer iväg för att leta reda på något pris åt en dam som står lite före mig i kön och är borta en bra stund. När hon äntligen är tillbaka och damen fått sina varor visar det sig att kortet som killen före mig i kön ska betala med inte fungerar. Hemskt det där, jag vet, för jag har själv råkat ut för samma sak.
Pinsamt så det räcker. Det tar iallafall en bra stund det också med olika försök att blåsa på kortet och putsa det till höger och vänster men till slut får de ge upp...

Under tiden försöker jag utrusta mig med tålamod.
Och jag lyckas riktigt bra. Tänker att jag ändå inte har bråttom hem till något, så jag behöver inte stressa upp mig. Och till slut får kassörskan undan killens varor och så är det min tur =)
Tack och lov fungerade mitt kort..

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ännu roligare är det när man försöker betala med kortet och det visar sig att pengarna inte finns där; det har jag varit med om. Precis lika pinsamt men tack och lov var det ingen kö bakom mig då. Men det räckte bra med kassören. :D
Som tur var är man känd i affären så det var inga problem.
Och roligast av allt var att jag hade glömt att föra över pengar från mitt andra konto till kortkontot. Jag hade ju sett att pengarna fanns och kunde inte förstå var de tagit vägen. Nåja, jag förde över pengarna och gick sedan ner och betalade mina varor och förklarade vad som hänt - och fick ytterligare en rolig historia att lägga till de andra i mitt "lilla" lager. :D

nurseblog sa...

Godmorgon!

Hehe tur att det inte var kö iallafall, känns alltid värre när det står en hop människor och trampar bakom en.. Gärna med en ljudlig suck eller två ;)