onsdag 23 februari 2011

Helande händer

Idag önskar jag att jag hade helande händer.
Och en förmåga att förändra verkligheten och göra den vackrare.
Snällare och behagligare.
Med en massa lyckliga slut och uppfyllda drömmar.

Jag skulle använda mina händer till att hela trasiga och förkrossade hjärtan.
Och jag skulle använda de till att avlägsna sjukdomar som ödelägger kroppar och orsakar smärta och handikapp. Händerna skulle avlägsna hat och bitterhet, förvandla sorg till glädje.

Istället får jag hålla till godo med de händer jag har.
Och de har inte riktigt den förmåga jag drömmer om =)

Ibland blir jag bara så illa berörd av alla livsöden jag möter på jobbet, oftast går det att slå ifrån sig men vissa dagar kryper det in under huden. Och följer med mig hem.

4 kommentarer:

Nollan sa...

Hej, vad kul att du är igång och bloggar igen!

Känner igen mig. Ibland blir man (illa)berörd och visst önskar man ofta att man kunde göra mer än vad som är möjligt. Vifta lite med trollspöt bara. Men det går ju tyvärr inte. Men att tillåta sig bli berör tycker jag är mänskligt. Och jag tänker att det är viktigt att få behålla sin mänsklighet - även om det handlar om professionella möten!

nurseblog sa...

Hej igen och tack!

Jo ett trollspö skulle vara perfekt =) det är för synd att det inte funkar så ;)
Hoppas du har det bra och får en fin kväll!

Aggie sa...

Hei! Som jeg kjenner igjen det der;-) Fin blogg...

nurseblog sa...

Hej Aggie och välkommen hit!

Tack! Alltid skönt att veta att man inte är ensam om det man känner och upplever. Det gör livet lite lättare på något sätt!
Ska titta in hos dig strax!