tisdag 1 februari 2011

Nattpasset

Jag är inte ämnad för att jobba natt.
Visst, jag håller mig vaken igenom passet.
Är rent av ganska pigg.
Och detta trots att jag aldrig lyckas sova något på eftermiddagen innan jag ska gå på och jobba.

Men jag mår inget vidare dagen efter.
Minst sagt.

Och nu måste jag snart ge mig av och jobba igen.
För ett sent kvällspass.

Har jättesvårt att få ihop det här oregelbundna schemat med ett bra fungerande vardagsliv.
Mattiderna blir helt galna, sömnen blir lidande, träningen och det sociala livet blir eftersatta.
Tyvärr.

Och det var förstås mycket att göra igår igen.
Som vanligt.
Fick en student att ta hand om mitt upp i all röra.
Får hoppas att jag hann förklara och visa en del vettigt iallafall.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, regelbundenhet vill vi nog alla ha i tillvaron. Lycka till på jobbet idag; hoppas det går bra.

Kram
Mats

nurseblog sa...

Ja, tror man mår lite bättre av lite regelbundenhet iallafall!
Tack snälla!

Kram