torsdag 10 februari 2011

Klarvaken

Hopplöst att försöka somna när man väl vaknat till.
Det här är ett av mina problem med att jobba natt.
Idag vaknade jag strax efter tio.
Jag har legat och läst i hopp om att bli lite trött men icke.
Satt på tv:n med någon tråkig dokusåpa i tron att jag skulle somna till.
Men icke.

Nu sitter jag här pigg och klarvaken med en kopp kaffe.
Har gett upp mina försök att sova just nu.
Och ska jobba inatt igen :(
Nu hoppas jag ändå på att tröttheten ska drabba mig ganska snart så jag kan somna till en liten stund iallafall..

Tack och lov var det en ganska lugn natt.
Men jag upphör aldrig att förvånas över de saker folk söker för mitt i natten.

När jag skulle ta mig hem imorse blev jag varse att det var rena skridskobanan hem.
Vet inte hur det ser ut där ni bor, men här har jag inte sett till ett sandkorn så länge vintern har varat..man har väl sparat in på sandandet i år..
Det syns ju på rekordantalet sökande med benbrott också, tyvärr.
Måste ha sett ut som en överförfriskad hemvändare från krogen eller nåt när jag gick hem...för fick ta mig fram väldigt väldigt försiktigt... Hade varit tungt att komma tillbaka till jobbet med någon bruten handled eller något i den vägen..
Roligare kan man ha..

Hoppas ni får en fin dag!

Inga kommentarer: