söndag 13 februari 2011

Fel station

Har varit bortrest över helgen.
Och haft det riktigt skönt med god mat och så =)
Men lyckades, trots ganska tydliga instruktioner får jag nog lov att erkänna, kliva av vid fel hållplats..
Det var inte direkt rätt dag för ett sånt äventyr med tanke på att det var glashalt överallt, iskallt ute och jag var trött och frusen som det var efter att ha jobbat natt och sovit alldeles för lite..
Fick ringa för att få guidning om vägen..
Kom fram stelfrusen som en snögubbe.
Hehe men jag kom fram iallafall det ser jag som positivt =)

Innan jag kom på tåget var det värsta strulet med biljettköpet.
Ni vet såna där maskiner man köper sina biljetter i?
Tar en evig tid att trycka sig fram och boka rätt biljett.
När jag äntligen var färdig med det i fredags vägrade maskinen ta emot mitt kort.
Jag hade lite bråttom, tror det var tjugo minuter kvar tills tåget skulle gå, och svor och provade säkert tio gånger innan jag suckande var tvungen att ge upp och gå iväg till en annan maskin.
Och börja om från början.

Som tur var gick det bättre i den andra maskinen =)

Kan inte ens beskriva hur mycket folk det var på stationen.. jag var inte ensam om att ge mig ut och resa i fredags kan jag avslöja.. Är glad att jag lyckades ta mig på tåget och till och med hitta en sittplats =)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du borde fundera över dina relationer till maskiner. Var det inte någonting med någon myntmaskin nyligen...?

nurseblog sa...

Hehe jag kan inte minnas någon myntmaskin ;)

http://swedishhousewife.blogspot.com/ sa...

Hej Nurse!
Jag har en usk blogg. Vill du länka?
Jag ska också söka syrra till hösten. Jag gillar att skriva en del om bra budskap och hur man kan påverka hälsan. Jag har inte så mycket tid till bloggandet just nu. Men det vore roligt att bli vänner.

http://uskans.blogspot.com/

nurseblog sa...

Hej Usk!
Klart jag vill länka =)!
Välkommen hit, alltid roligt med nya vänner!
Hoppas du får en fin kväll!