tisdag 8 februari 2011

Myntväxling

Idag har jag äntligen varit iväg och shoppat en baddräkt.
Känns inte helt okej att simma i en något för liten bikini när man är vinterblek och när man samlat på sig några kilon för mycket..
Hittade en jättefin svart baddräkt med lite rosa detaljer.
Alltid roligt att shoppa..

Imorgon ska det simmas igen =)
Ska simma med en kompis och sedan käka lunch efter det.
Blir en fin start på dagen.

Har funderat på att skaffa ett gymkort faktiskt, vore bra att komma igång på allvar med träningen.
Tycker det är svårt att få plats med allt i livet bara, skulle vilja ge musiken betydligt större utrymme än den har just nu i mitt liv men det är svårt att få till verkar det som.

Sedan jobbar jag natt ett antal dagar framåt tyvärr, tycker det är riktigt jobbigt..
Jag är ganska så kvällstrött av mig så börjar liksom bli sömnig när det är dags att ge sig av till nattpassen..
Som tur är brukar det inte vara så många nattpass på en schemaperiod, men tillräckligt för att stressa mig.

Har hälsat på en jättefin hund ikväll, han satt till och med i mitt knä en liten stund =)

För övrigt har jag ägnat mig åt att växla in en massa mynt idag..
Det visade sig vara ett väldigt projekt för vanliga banker växlar inte in mynt längre.
Man måste ta sig till en bank som har en växlingsmaskin.

Och när man väl tagit sig dit gäller det att hitta en som fungerar.
Jag hade tur för i den bank som jag tog mig till fanns det två maskiner, varav den ena funkade.
Vid den andra stod det ett äldre par med åtskilliga kassar...
Jag slog mig ner i en soffa, såg direkt att det där inte var något som skulle bli gjort i en handvändning direkt.
Mycket riktigt.
Bara det att trycka på knapparna på maskinen när de väl kommit på att det skulle tryckas där tog sin lilla tid..
Ångrade att jag inte hade tagit med en bok eller nåt.
Satt ändå där och var stolt över att jag pillat in mina mynt i myntrör, för paret stod och hällde upp lösa mynt och det verkade väldigt opraktiskt tyckte jag.

Tills det blev min tur.
Och jag upptäckte att mynten skulle läggas lösa på en liten bricka och att man sedan skulle stå och pilla ner alla mynten i ett hål på kanten av brickan.
Och att hälften av mynten ideligen åkte ner i returlådan längst ner.
Som man fick pilla upp ur ett trångt fack för att sedan lägga de på brickan och...ja ni kan nog se det framför er. Det tog sin lilla tid för mig också.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det där hade jag velat se! Dig, ett antal mynt och ett litet hål; det var nog en syn det. :P

nurseblog sa...

Hehe skulle tro det =)
Är rätt glad att ingen jag kände dök upp där och då ;)