söndag 20 februari 2011

Söndag

Gillar inte riktigt de här tiderna inom vården när man jobbar kväll och sedan måste upp i ottan dagen därpå.
Tanken är att vi ska ha önskeschema på jobbet, det heter så iallafall, men de ändrar alltid de flesta dagar man lagt in så det blir sällan som man önskar sig tyvärr.
Så idag blev jag riktigt glad när en kollega ville byta tid och börja 07 imorgon istället för mig. Så får jag sova drygt en timme till istället =). Det gör mig inget att jag får jobba lite längre istället.

Det var så rörigt på jobbet att jag till slut fick huvudvärk.
Som tur var lugnade det ner sig en stund innan vi skulle gå hem så vi hann pusta ut lite.
Det är väldigt lätt att man bara springer på och till slut knappt vet vad man heter..

Nu ska jag krypa upp i sängen med en kopp te och några tidningar och hoppas på att huvudvärken ger med sig.

Hoppas ni haft en riktigt fin söndag allesammans!

4 kommentarer:

Aggie sa...

Hos meg får vi ta det vi får. De bruker å spørre om vi har noen spesielle ønsker, men tar sjelden eller aldrig hensyn til dem. Kun hvis det er medisinske årsaker, eller lignende. Jobber dere mye helger?

nurseblog sa...

Låter lite som det blir hos oss i slutändan..fast de vill att det ska låta flott med önskeschema =)
Vi måste jobba varannan helg tyvärr..många väljer att sluta just på grund av alla helgpass..svårt att kombinera med familjeliv och så..
Jobbar ni mycket helger?

Aggie sa...

Vi jobber hver tredje helg, men så har de fleste av oss 75 prosent stillinger. Jeg har akkurat krevt, og fått innvilget 88 prosent stilling, grunnet mye ekstravakter. De "truer" med annenhver helg, dersom vi ska få 100 prosent stillinger. Vi får se hvordan det utvikler seg.

nurseblog sa...

Det verkar vara tufft inom vården överallt :(
Jobbigt att behöva ta extrapass men bra gjort att du fått upp till 88 procent iallafall!
Hoppas det kan lösa sig och att ni får 100 procent anställning utan att behöva jobba varannan helg.
Det är alldeles för ofta.
Man tycker att det borde gå att lösa på ett smidigare sätt!

Ha det gott!