tisdag 23 september 2008

Funderingar på morgonkvisten



Märkligt hur ett musikinstrument kan påverka en. Jag har en gammal synth som har varit med ett tag och som har varit stum det senaste året :/
Hehe det är inte direkt praktiskt när det gäller en synth ;)
Funderade ett tag på att laga den men kan fortfarande inte bestämma mig för vad jag ska göra med den :/ Har ju herr Kurzweil nu som är snäppet bättre (förlåt alesis) så behöver egentligen inte den gamla. Fast det finns en del ljud som är helt makalösa på den måste jag säga..
Tycker ju inte jag kan slänga honom heller. Så kan man ju inte behandla honom bara för att han blivit stum.. Så än så länge har jag kvar honom :)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Varför inte reparera "honom" vid något tillfälle och sedan koppla ihop dem? Kunde kanske bli intressant...:P

Olle sa...

Jag har spräckta cymbaler på lager....borde kastas...men man vet ju aldrig..man kan ju behöva ett sånt ljud nångång! :)

Nollan sa...

Gammal kärlek... ;)
Frågan är vem som är avundsjuk på vem Herr K eller Herr A?

nurseblog sa...

b-flat: Hehe den tanken har slagit mig också =) Kan bara inte med att slänga bort honom, den gamla trotjänaren ;)
Hehe glömmer aldrig hur tålmodig han var när vi släpade honom över halva stan :D

nurseblog sa...

olle: Hehe precis, man vet ju aldrig när det kan komma till användning =) Fast jag vet inte riktigt med en synth som inte får ett ljud ur sig :D
Hehe men han är ju fin att titta på iallafall ;)

nurseblog sa...

nollan: Jo blir alldeles tårögd bara vid tanken på att stackars Herr A skulle ligga på någon soptipp och frysa ;)
Tror nog Herr A är mest avis som inte får vara med längre utan bara sitta på avbytarbänken :/