måndag 22 september 2008

Ledigt

Idag har jag varit ledig =)
Jag verkligen njuter av de här lediga dagarna. Känns hur lyxigt som helst, även om jag har lite plugg och en del annat att pyssla med. För jag kan ju ändå bestämma tempo helt själv :)
Och ta paus precis när jag har lust.. Helt underbart =)
Skulle antagligen inte vara lika skönt med lediga dagar om man alltid gick och skrotade hemma..
Har dessutom sovmorgon imorgon, vilket jag tycker är riktigt skönt. Igår var jag tvungen att gå upp vid fyratiden för att hinna i tid till jobbet...Känns väldigt grymt på en söndag :(
Det var inte många ute och åkte tåg då, kan jag avslöja..

Har pluggat en del idag, men nu tänkte jag lägga ner det och allt som borde göras och bara ta det lugnt resten av kvällen :) Spela lite Baldurs Gate, till att börja med =)

2 kommentarer:

Nollan sa...

Jag har en del lediga dagar för studier. Och det är underbart, för även om jag ofta "jobbar" fler timmar de dagarna än när jag är på jobbet är det jag som avgör när det är rast. En långpromenad mitt på dagen tex känns lyxigt :)

nurseblog sa...

nollan: Det är just det som är det bästa när man är ledig även om man har en del att göra; att man får styra över sin tid själv och kan göra saker i sin egen takt :)
Bara det att kunna ta en långpromenad när andan faller på är verkligen ren lyx ;)