måndag 22 september 2008

Kväll

Gav upp idén att jag skulle vinna Baldurs Gate ikväll. Hehe har hamnat i en väldig knipa där som jag måste ta mig ur på något sätt.. Lyckas ta mig ut ur fängelsehålan genom att rymma =) men sedan är jag jagad av elaka vakter som dyker upp precis överallt och kastar in mig i fängelset igen. Och då är de inte nådiga vill jag lova ;) Har provat att anfalla vakterna också men då vänder sig hela befolkningen emot mig och försöker ta livet av mig :/
Det går ju inte an, mitt team är ju hjältar. Tänker ju inte avsluta spelet som någon loser ;)
Såg lite film istället, så kvällen blev rätt bra iallafall :)
Mitt i filmen ringde en kollega från kursen och vi lyckades boka ett preliminärt datum för att skriva lite på arbetet. Det är inte lätt att få ihop tider med folk som jobbar inom den här branschen, för det är alltid någon som jobbar :/ Finns folk på kursen som inte kunnat fått ledigt utan har jobbat natt först för att sen gå direkt till föreläsningarna :(
Det skulle aldrig jag klara av, kan jag säga.
När jag har jobbat natt skulle jag nog kunna somna stående tror jag =D
Hehe fast det har inte hänt än.. men är nog bara en tidsfråga.. somnar iallafall gott på tåget på väg hem.. hittills har jag alltid lyckats vakna precis när jag ska gå av men det känns ju lite osäkert. Vore tråkigt att vakna upp på fel sida av stan eller nåt liknande =)
Skulle ju egentligen inte jobba natt på det här stället utan bara dag och kvällspass, men nu har de bett så snällt att jag gick med på att ta en del nattpass också..
Måste nog bli bättre på att säga nej. Tycker i och för sig att det kan vara okej att jobba enstaka nätter men har så svårt att sova på dagtid. Brukar bara kunna sova några timmar, och det räcker inte riktigt.. speciellt inte om man ska jobba flera nätter i rad.

Inga kommentarer: