tisdag 2 september 2008

Slöhög

Svårt att hitta energi att vara aktiv efter jobbet ibland..haha eller kanske till och med för det mesta.. ikväll finns det risk att jag somnar framför tvn eller kanske rent av framför datorn om det vill sig illa :)
Har en hel del att göra med datorn egentligen, hade bestämt mig för att göra slag i saken och fixa det nu ikväll, men känner mig ungefär lika inspirerad och effektiv som kaninen här ovanför =)
Såg minst tre skuttande harar under hemresan =) Vid tre olika tillfällen.
Det måste väl ändå betyda tur?? Tre stycken ljusbruna söta små hoppande harar.. Hehe jag är övertygad att det betyder att jag kommer att vinna på lotto eller nåt liknande ;) Hade god lust att hoppa av tåget och klappa lite, men dels vill jag inte gärna utmana ödet genom att hoppa av ett tåg som faktiskt rullar åt det håll jag ska, (även om det var försenat förstås), dels var jag så trött att jag misstänkte att jag inte skulle ha en chans att springa ikapp hararna =) Så jag bestämde mig för att det var lika bra att sitta kvar på tåget och åka vidare..

Har varit en hel del att göra på jobbet i några dagar nu.. tycker det är rätt bra när det är mycket att göra, det blir mycket roligare att jobba då..men oj vad trött jag blir efter arbetspasset..
Bra att ha någonting att skylla på när man inte får ändan ut vagnen att fixa saker någon
gång i och för sig ;)

6 kommentarer:

Fredriksson sa...

Hitta energi efter jobbet är alltid svårt. Tokigt med det där efter jobbet livet ibland. men tre harar, betyder triss! Det borde du köpa:)

Fredriksson

nurseblog sa...

fredriksson: Ja, jag fattar inte att det ska vara så svårt :/
Hehe visste väl att det betydde tur! Triss får det bli förstås, borde väl vinna minst tre miljoner då ;)
Ha det gott!

Nollan sa...

Det gäller att aldrig varva ner efter jobbet, då är det kört. Iaf för min del. Ska jag göra något får det ske bums :)Och det där med harar och tur... den dag du faktiskt lyckas hinna ikapp och får klappa en av de där vilda, den dagen tycker jag du ska köpa en lott ;)
Kram

Lisa Christensen sa...

Oj, vilken söt bild! Hoppas att du får mer inspiration snart :)

nurseblog sa...

nollan: Hehe det är sant. Sjunker man ner i soffan efter jobbet är det rätt kört sedan =)
Jo hinner jag nånsin ikapp så att jag får klappa =) så blir det nog både lott och ett rejält firande efteråt ;)
Kram

nurseblog sa...

lisa: Ja visst vill man bara klappa..??
Tack snälla.
Ha en fin kväll!