lördag 20 september 2008

Morgontrött

Det var tungt att gå upp imorse. Ibland känns det inte riktigt rättvist här i världen ;)
Men ansvarsfull som jag är kravlade jag mig upp så småningom... för att i duschen inse att det var lördag vilket innebär att tågen går dubbelt så sällan som på vardagar :(
Hade typ en kvart på mig att göra mig klar och springa till tåget om jag inte skulle komma försent till jobbet :/
Jag hann, men det var inte precis någon drömstart på dagen..
Hade svårt att somna igår kväll efter ett tufft pass på jobbet. Och när jag väl lyckades somna blev jag väckt vid halvtvå av någon som ringde fel :(
Hann precis somna om så ringde samma person igen.. Då stängde jag av ljudet men hade svårt att somna om igen.. blev så irriterad..
Men inget ont som inte har något gott med sig =) Eftersom jag var tvungen att ta ett tidigare tåg hann jag med att äta frukost i lugn och ro på jobbet innan jag började.. Det var dessutom en ganska så lugn förmiddag så vi hann sitta och prata igenom gårdagen då vi hade rätt mycket dramatiska händelser som många behövde få prata om.
Visade sig ha gått någorlunda bra för en patient med en allvarlig skallskada som jag hade hand om och som hastigt blev försämrad. Blev riktigt glad när jag hörde det :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad underbart! Först två felrigningar mitt i natten (efter den andra är man ju garanterat klarvaken)och sedan en riktig drömstart på dagen. Finns det något värre än när man börjar i sakta mak, och sedan plötsligt inser att man har jättebråttom?

Skönt att dagen sedan verkade bli bra i alla fall.

Fredriksson sa...

Tråkigt att bli väckt så där, jag hade aldrig somnat om, men kul att du fick goda nyherer senare:) Sån brukar ju väga upp:)

Ha d

nurseblog sa...

b-flat: Verkligen inte kul med felringningar mitt i natten :(
Hoppas du haft en bra start på veckan!

nurseblog sa...

fredriksson: Ja verkligen irriterande, speciellt som det var två gånger också :/
Dagen blev ju som tur var helt okej iallafall :)
Ha det gott!