fredag 19 september 2008

Glömsk

Har varit rätt så effektiv idag =)
Åkte iväg till skolan innan jobbet för att kolla igenom en del material och skriva ut lite av det. Detta lilla material visade sig bli åtskilliga många hundra sidor från föreläsningarna.. Och då sållade jag ändå bort allt det material som var mer än tvåhundra sidor långt :/ Tänkte att det får jag läsa på nätet istället. Hehe kände att där gick min gräns för vad jag orkar släpa runt på. Men jösses, och det här ska det bli tenta på om drygt en månad?? Bara från socialstyrelsen var det nästan femtio sidor.. Lägg till fem redigt tjocka böcker och ett tiotal länkar till lagtexter och annat lite mindre lättsmält på nätet så inser ni snart att jag inte kommer att vara sysslolös den närmaste tiden iallafall ;) För att inte tala om grupparbetet.. fast där har vi delat upp allting så det blir inte så mycket för varje person att hålla reda på...hoppas jag...
Hade vissa problem först när jag kom till skolan :/
Kunde absolut inte komma ihåg koden så kom inte in i datasalen... visste att jag sparat den någonstans på nåt fiffigt ställe i mobilen men lyckades inte hitta den..Var nog lite trött dessutom, tror jag =)
Fick hjälp med koden och tipset att jag skulle lägga in det i mobilen.. Hehe tror jag fick samma tips förra gången och det visade sig ju inte funka så bra direkt =)
När jag väl satt mig i datasalen så kunde jag inte logga in på datorn.
Lösenordet var som bortblåst :D
Tänkte jag skulle komma på det själv, hehe hur svårt kan det vara egentligen?
Försökte ett tag som värsta datahackern men var tvungen att ge upp till slut ;)
Fick traska tillbaka till den stackars it-ansvariga och erkänna att jag glömt lösenordet. Också..
Tackade artigt när jag fick det, men blev ombedd att vänta.
Fick lösenordet prydligt utskrivet med rejält stor skrift =)
Misstänker att hon inte trodde att jag skulle kunna komma ihåg lösenordet hela vägen tillbaks in till datasalen ;)

Kom ihåg koden till omklädningsrummet på jobbet iallafall =)

Inga kommentarer: